لزوم پرهیز از خرافات و حواشی مسأله ساز در عزاداری های محرم

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر لزوم پرهیز از خرافات و حواشی مسأله ساز در عزاداری های محرم، گفت: نباید با افتادن در دام آسیب ها و انحرافات عزاداری، به دست دشمنان اسلام و شیعه بهانه داد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد روز سه شنبه در نشست مدیران دستگاه های مذهبی و فرهنگی استان که به منظور هماهنگی برنامه های ماه محرم برگزار شده بود، عاشورا، محرم، مهدویت و ولایت را را دو بال پرواز مسلمانان و شیعیان دانست و افزود: عاشورا، مهدویت و ولایت ملت و نظام اسلامی را در برابر مستکبران مصون داشته و توطئه های آنان برای تضعیف و نابودی نظام اسلامی را ناکام می گذارد.


وی با بیان این که سه مورد مزبور عوامل اصلی مقاومت، پیروزی و عزت نظام و ملت ایران اسلامی هستند، تصریح کرد: ماه محرم و عاشورا فرصتی است که باید از آن به نحو احسن برای تقویت بعد دینی و اعتقادی مردم استفاده شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: عاشورا تنها یک روز نبوده بلکه یک مکتب و جریان ماندگاری است که پشتوانه بقای نظام اسلامی شده و تا زمانی که محرم و عاشورا زنده باشد؛ نظام مقدس اسلامی نیز زنده و پویا خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که امروز باید زینب گونه پیام عاشورا را به نسل های جدید منتقل کرده و آن را به دنیا صادر کنیم، تأکید کرد: پیام عاشورا اخلاص، خداباوری، ایثار، شهادت در راه حق و … است.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم برگزاری عزاداری هایی با شور و شعور در ماه محرم، اضافه کرد: متأسفانه گاهی خرافات و برخی حواشی به عزاداری های محرم اضافه می شود که ریشه در نقشه های دشمنان و کج فهمی های برخی افراد دارد به همین دلیل باید همه مراقب این گونه آسیب ها باشند.

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی قمه زنی را یکی از این آسیب ها عنوان کرد و افزود: دشمنان و شبکه های تلویزیونی آنها هیچ گاه نمایش درست و آموزنده عزاداری عاشورا و امام حسین(ع) در بین شیعیان را نشان نمی دهند بلکه همواره با پرداختن به حواشی نادرست و آسیب های این مراسم، مردم دنیا را از شیعه می ترسانند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر لزوم پرهیز از خرافات و حواشی مسأله ساز در عزاداری های محرم، گفت: نباید با افتادن در دام آسیب ها و انحرافات عزاداری، به دست دشمنان اسلام و شیعه بهانه داد.

به گفته وی باید سعی کنیم عزاداری سالم و پیام آور داشته باشیم و شور و شعور حسینی در عزاداری های محرم موج زند تا مراسم های شیعیان آبرومندانه و انسان ساز باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به این که امسال روز عاشورا با سیزدهم آبان و روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی مقارن شده است، افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی و مدیریت شود که اعضای هیأت های مذهبی و عزاداران حسینی در روز عاشورا همزمان با عزاداری از جنایت های مستکبران عالم اظهار خشم و نفرت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: فریاد نفرت مردم مسلمان ایران و نیز عزاداری عاشورای حسینی در روز سیزدهم آبان امسال پیام روشنی به استکبار است که ملت ایران دانش آموخته مکتب اباعبدالله الحسین(ع) بوده و هیچ گاه در برابر ظلم و جور کمر خم نمی کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 11