نامه ۳۱ نهج البلاغه بهترین منشور تربیت کودکان است

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد، گفت: بهترین منشور برای تربیت کودکان و اجرای فعالیت در این زمینه نامه شماره ۳۱ نهج البلاغه به بیان امیرمومنان(ع) است.

حجت الاسلام حسن علی اخلاقی امیری، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد، در نخستین آئین تجلیل از فعالان و دوستداران عرصه کودک، گفت: نگاه ها به مسأله تربیت کودکان معمولاً ایجابی است و به بایدهای رفتاری می پردازد در حالی که ما باید آسیب های این حوزه را شناخته و بدانیم که چه رفتارهایی را نباید در تربیت کودکان انجام دهیم.


رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: هر حرکت و تلاشی که بخواهد مثمر ثمر و ماندگار باشد باید از سنین کودکی آغاز شده و اسلام به این موضوع به زیبایی تأکید کرده است.

وی با اشاره به توجه روایات و تعالیم اسلامی در خصوص تربیت فرزند در سبک زندگی اسلامی افزود: در روایات اسلامی آمده است که "کل مولود یولد علی الفطره از یان رو بهترین منشور برای تربیت کودکان و اجرای فعالیت در این زمینه نامه شماره ۳۱  نهج البلاغه به بیان امیرمومنان(ع) است که همه فعالان در این عرصه را به بازخوانی این نامه توصیه می کنم.

حجت‌الاسلام اخلاقی خاطرنشان کرد: حرکت در این عرصه تا حدی ارزشمند است که حتی اگر لبخندی بر لبان یک کودک بنشانیم می تواند اثر ماندگاری در زندگی وی بگذارد و منشأ برکات زیادی باشد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: هیچ لذتی بالاتر از تربیت صحیح کودکان نیست چرا که ثبات فکری و اندیشه ای به یک نسل می بخشد بنابراین مربیان توجه داشته باشند که وظیفه مهمی بر عهده دارند و سرمایه گذاری در حوزه کودک آینده کشور را تضمین خواهد کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 2 =