تا علما با هم متحد نشوند جهان اسلام به وحدت نمی رسد

رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر این‏که دشمنان متوجه خطرات اتحاد بین مسلمانان شده‏اند گفت: استکبار و در راس آن آمریکا با ایجاد فتنه های مذهبی بین مسلمانان در پی اختلاف افکنی بین مسلمانان هستند تا از اتحاد آنان جلوگیری کنند.


آیت‌الله محسن اراکی رییس مجمع تقریب مذاهب اسلامی در نخستین نشست علمی هم اندیشی علمای ایران و اندونزی که شب گذشته در سالن همایش‏های پژوهشگاه مطالعات تقریبی برگزار شد، با اشاره به استمرار نشست‌های علمی هم‌اندیشی مذهبی، گفت: ماموریت انبیای الهی در طول تاریخ اقامه دین واحد و ایجاد اتحاد بین ادیان الهی بوده است.

رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‏که امیدواریم بزرگان کشور اندونزی و ایران گام‌های بلندی در عرصه دین بردارند، ابراز داشت: اگر علمای مذاهب اسلامی با یکدیگر همراه شوند جهان اسلام متحد می‌شود و همین مسأله  مسمانان را به ابرقدرتی جهانی تبدیل می‌کند و این همان نکتهای است که استکبار  به شدت از آن  وحشت دارد.
رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر این‏که دشمنان متوجه خطرات اتحاد بین مسلمانان شده‏اند خاطر نشان کرد:استکبار و در راس آن آمریکا با ایجاد فتنه های مذهبی بین مسلمانان در پی اختلاف افکنی بین مسلمانان هستند تا از اتحاد آنان جلوگیری کنند.
آیت‏الله اراکی بابیان این‏که سابقه نظریه وحدت بین مذاهب اسلامی در دوران معاصر به ۶۰ سال قبل برمی‏گردد، گفت: آیت‏الله العظمی بروجردی(ره) از نخستین کسانی بودند که با برقراری ارتباطات علمی با افرادی چون رییس وقت الازهر در پی ایجاد اتحاد بین مذاهب اسلامی بر آمد.
وی با بیان این‏که آماده هرنوع همکاری برای ایجاد اتحاد با علمای اندونزی و مسلمانان آن هستیم گفت: علمای حوزه علمیه قم برای اتحاد به مذاهب اسلامی به سوی علمای آنان دست دعوت دراز می کنند.

آیت‏الله اراکی با تاکید برلزوم ارتباط بیشتر بین علمای جهان اسلام خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‏کنیم کنگره علمای جهان اسلام در اندونزی برگزار شود و در این زمینه آماده کمک به برادران خود در کشور اندونزی هستیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 12