وزیر ارشاد مسائل فرهنگی را جدی تر بگیرد/ فرهنگ را نباید در سینما و هنر خلاصه کرد

 آیت الله امینی،
آیت‌الله امینی با بیان این‌که فرهنگ از مسائل جزیی کشور نیست، گفت: فرهنگ تنها توجه کردن به هنرمندان نیست، ارشاد باید در تمام زمینه‌ها ارشاد کند.


آیت‌الله ابراهیم امینی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار حجت‌الاسلام شاهمرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تأکید بر توجه ویژه به مسائل فرهنگی گفت: فرهنگ از مسائل جزیی کشور نیست.

وی افزود: تمام مسائل به فرهنگ بستگی دارند؛ همکاری تمام نهادها به ویژه وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی در این کار ضرورت داشته و بسیار مهم است؛ ارشاد باید در تمام مسائل ارشاد کند، کار او تنها به هنرمندان اختصاص ندارد، هر چند آنها نیز مؤثر هستند ولی نمی‌توان تنها به آنها اتکا کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که مسائل و مشکلات جوانان جدی است، بیان داشت: حل این مشکلات نیاز به همکاری تمام نهادها و پشتوانه قانونی دارد؛ امیدواریم آقای روحانی و جنتی عنایت بیشتری درباره مسائل فرهنگی داشته باشند؛ چرا که یک ضرورت است.

وی ادامه داد: از آقای جنتی نیز خواهش می‌کنیم که مسائل فرهنگی را جدی‌تر بگیرند، ایشان قطعا به مسائل فرهنگی علاقه دارند، ولی نباید تنها این کار به فیلم‌ها و سریال‌ها اختصاص داده شود و مسائل دیگر را نیز باید سرلوحه کار خود قرار داد.

آیت‌الله امینی تأکید کرد: به مسائل داخلی باید توجه ویژه‌ای داشت؛ جوانان و نوجوانان اکنون در شرایط حساسی هستند؛ کمک به این افراد یک ضرورت است، ارشاد نیز در اینباره مسؤولیت دارد و می‌تواند در این زمینه کار کند؛ ورود تنها در فیلم‌ها و سریال‌ها بسیار مطلوب نیست.

وی ادامه داد: امیدواریم با کمک و همکاری نهادهای مختلف به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد بتوانیم مشکلات را حل کنیم؛ همچنین باید شورای فرهنگ عمومی در شهرها را فعال کرد و با مشخص کردن جایگاه قانونی بتوان قدرت آن را افزایش داد؛ چرا که اگر این شورا می‌تواند در مسائل فرهنگی کمک کند.

آیت الله امینی با اشاره به مسؤولیت خود در شورای فرهنگ عمومی استان نیز خاطرنشان کرد: بنده وقتی مسؤولیتی را می‌پذیریم به ویژه در مسائل فرهنگی در آن سستی نمی‌کنم چرا که آن را ظلم به نظام می‌دانم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 6