یاد خدا به معنای شاهد دانستن خدا در همه حال است

امام جمعه فریمان
عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ در حرم مطهر رضوی با بیان این که ذاکر خدا بودن از ویژگی های مؤمن در حوزه رفتاری است، گفت: ذاکز خدا بودن تنها به معنای ذکر گفتن زبانی نیست بلکه متوجه خداوند در همه حال و همه امور زندگی بودن است.


حجت الاسلام سید ابوالفضل طباطبائی شامگاه یکم مهرماه در حرم مطهر رضوی گفت: ما به معاد ایمان و آن را باور داریم ولی این باور در رفتارهای ما مشهود نیست یعنی رفتار ما خدایی و دینی نیست.

وی تصریح کرد: انسان عذاب خداوند را برای معاصی و گناهان را باور دارد، اما دوری از گناه در رفتارش مشاهده نمی شود وقتی به لذت گناه می رسد، از خود بی خود و در دیای مواج و خطرناک گناه غرق می شود.

 

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: برای این که باور و اعتقاد به خداوند در زندگی و رفتار ما و در ارکان جامعه، در روابط میان حکومت و مردم، بازار و ادارات و غیره این باور حاکم شود باید باور و رفتار ما هر دو با هم آمیخته و تنیده باشد(کمال ایمان).

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ یاداور شد: بر مبنای روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) ایمان به کمال نمی رسد، مگر انسان در حوزه رفتاری به ۱۳۳ دستورالعمل دینی عمل کند؛ که از جمله ویژگی های رفتاری مومن می توان به عاقل بودن و عالم بودن اشاره کرد.

وی با بیان این که ذاکر خدا بودن از دیگر ویژگی های مؤمن در حوزه رفتاری است، گفت: ذاکز خدا بودن تنها به معنای ذکر گفتن زبانی نیست بلکه متوجه خداوند در همه حال و همه امور زندگی بودن است.

امام جمعه فریمان با اشاره به این که ذاکر بودن به این معناست که وقتی در معرض گناهی قرار گرفتیم یاد خدا باشیم، تصریح کرد: وقتی در معرض گناهانی که محیط های اختلاط زن و مرد چون دانشگاه، ادارات وغیره، کسب و کار، معاملات کلان اقتصادی، روابط سیاسی و غیره  ما را تهدید می کند، باید از آن ها دوری کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 11