فرهنگ مردم را به بازی نگیرید

  آیت الله العظمی جوادی آملی:فرهنگ مردم را به بازی نگیریدحضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به این که مردم را به بازی گرفتن و برابر روز قیمت گذاری کردن صحیح نیست، گفتند: نباید مردم را به بیراهه هدایت کرد، چرا که آن ها با سرمایه فطری خلق شده اند. 

 این مرجع تقلید، در دیدار با دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اینکه جامعه را دو قطب فرهیخته حوزوی و دانشگاهی و عامه مردم تشکیل می دهد، اظهار داشتند: قطب فرهیخته را مطلب عالمانه و برهان اداره می کند.

ایشان با بیان این که حوزه و دانشگاه به عنوان فرهیختگان جامعه اول مسئله تعلیم و تعلیل را به همراه دارند، گفتند: در حوزه و دانشگاه مقطع تعلیم و تعلیل وجود دارد، اما در توده مردم به جای تعلیم و تعلیل سخن از تبلیغ است.

این مرجع تقلید افزودند: اگر بخواهیم فرهیختگان و مردم بر اساس فرهنگ تربیت شوند، حوزه های علمیه باید پربارتر باشند و دانشگاهیان نیز باید مدرک گرایی نکنند.

معظم له با بیان این که تبلیغ ناروا جامعه را آلوده می کند، تصریح کردند: قطب فرهنگی فرهیخته حوزه و دانشگاه نقش مهمی در فرهنگ کشور دارند و چناچه آن ها اسلامی شوند جامعه اسلامی می شود.  

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به این که مردم را به بازی گرفتن و برابر روز قیمت گذاری کردن صحیح نیست، ابراز داشتند: نباید مردم را به بیراهه هدایت کرد، چرا که آن ها با سرمایه فطری خلق شده اند.

ایشان با بیان این که مردم وقتی قداست و پاکی را ببینند، آن را دنبال می کنند، گفتند: عرفایی زندگی می کردند که با سوادی متوسط، به اندازه یک امامزاده اثرگذار بودند.

معظم له با اشاره به اینکه باید فرهنگ محور باشیم، افزودند: با سوادی را نباید جرم بدانیم و تا نفس می کشیم باید به دنبال علم آموزی و سواد باشیم.

این مرجع تقلید با بیان این که تناقض در حرف و عمل نشر ضد فرهنگ است، اظهار داشتند: تکرار را به جای تعلیل ننشانیم و اگر این مسئله را دائم بیان کنیم، مردم باور خواهند کرد.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه دفاع مقدس به واقع ده ساله بود، گفتند: ترورهای ابتدای انقلاب و جنگ های داخلی نیز شامل دفاع مقدس می شود که مردم با فطرت، انقلاب را حمایت کردند.

ایشان در پایان افزودند: با داشتن چنین مردمی که نعمت بزرگی هستند، اگر غافل باشیم، مورد بی مهری خداوند قرار می گیریم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 12