تبلیغ و مبلّغان :خردورزی و اخلاص
رهنمودهای مقام معظم رهبری(مد ظله) به مبلغان
* منشأ تبلیغ هم باید فکر و اندیشه و مطالعه باشد و هم اخلاص و معنویّت و علاقۀ به مخاطب که براى او تبلیغ مى کنیم.
* شما به آثار تبلیغى برخى از بزرگان نگاه کنید! اغلب کتابهاى مرحوم آیت الله شهید مطهّرى رضوان اللَّه تعالى علیه سخنرانی هاى اوست؛ یعنى تبلیغات اوست که با همین روش و سبکى که شما امروز انجام مى دهید، ابلاغ شده است، تبلیغ شده است، رسانده شده است و ببینید چقدر پرمایه و پرمغز است. از این قبیل، الى ماشاءاللَّه چه در دوران قبل از انقلاب و چه بعد از آن وجود دارد. همچنین منشأ باید همان اخلاص و صفا و عشق و علاقۀ به مخاطبان را داشته باشد؛ (( عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم حَریصٌ عَلَیکُم بِالمُؤمِنینَ رَءوفٌ رَحیمٌ))[۱]. این، خصوصیتِ آن مبلّغِ اوّل و داعىِ اوّل است که شما دنبالش حرکت مى کنید. باید با مردم این گونه بود. با این منشأ باید با مردم حرف زد. وقتى که مبلّغ با این احساس و با آن مایۀ فکرى سخنش وارد میدان مى شود، مثل مغناطیس دلها را جذب مى کند، مثل قطرات آب زلال در سخت ترین سنگها هم اثر مى گذارد و در زمین مناسب بارورى مى دهد؛ (( وَالبَلَدُ الطَّیِّبُ یَخرُجُ نَباتُهُ بِإِذنِ رَبِّهِ)).[۲]
* آنچه که شما از این زلال معنوى به سرزمین دلهاى مردم و ذهنهاى مردم سرازیر کنید، فوراً پرورش مى یابد و رشد مى کند، که نمونه هاى آن را در زندگیهاى خودمان مشاهده کردیم و یک نمونه اش همین انقلاب است. این انقلابِ عظیم، مهم ترین رکن و عاملش همین تبلیغات بود؛ حال تحلیل گران مادّى هرطور مى خواهند تبلیغ کنند، بکنند. آنچه که ما دیدیم و حس کردیم، این است و هر هدف بزرگى هم با این تأمین خواهد شد.[۳]
اخبار مرتبط
سخنرانی منتشر نشده از امام موسی صدر درباره حضرت زهرا(س)
«فاطمه و نماز» عنوان سخنرانی امام موسی صدر است که به مناسبت ایام ماه جمادیبیشتر بخوانید
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار صدها تن از زنان فرهیخته و فعال کشور:
زنان در اتفاقات اخیر در دهان دشمنان زدند/ غرب متجدد نسبت به مسئله زن جنایتبیشتر بخوانید