تبلیغ و مبلّغان :خردورزی و اخلاص

1330789718

رهنمودهای مقام معظم رهبری(مد ظله) به مبلغان

شما به آثار تبلیغى برخى از بزرگان نگاه کنید! اغلب کتابهاى مرحوم آیت الله شهید مطهّرى(ره) سخنرانی هاى اوست؛ یعنى تبلیغات اوست که با همین روش و سبکى که شما امروز انجام مى دهید، ابلاغ شده است، تبلیغ شده است، رسانده شده است و ببینید چقدر پرمایه و پرمغز است.


* منشأ تبلیغ هم باید فکر و اندیشه و مطالعه باشد و هم اخلاص و معنویّت و علاقۀ به مخاطب که براى او تبلیغ مى کنیم.

* شما به آثار تبلیغى برخى از بزرگان نگاه کنید! اغلب کتابهاى مرحوم آیت الله شهید مطهّرى رضوان اللَّه تعالى علیه سخنرانی هاى اوست؛ یعنى تبلیغات اوست که با همین روش و سبکى که شما امروز انجام مى دهید، ابلاغ شده است، تبلیغ شده است، رسانده شده است و ببینید چقدر پرمایه و پرمغز است. از این قبیل، الى ماشاءاللَّه چه در دوران قبل از انقلاب و چه بعد از آن وجود دارد. همچنین منشأ باید همان اخلاص و صفا و عشق و علاقۀ به مخاطبان را داشته باشد؛ (( عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم حَریصٌ عَلَیکُم بِالمُؤمِنینَ رَءوفٌ رَحیمٌ))[۱]. این، خصوصیتِ آن مبلّغِ اوّل و داعىِ اوّل است که شما دنبالش حرکت مى کنید. باید با مردم این گونه بود. با این منشأ باید با مردم حرف زد. وقتى که مبلّغ با این احساس و با آن مایۀ فکرى سخنش وارد میدان مى شود، مثل مغناطیس دلها را جذب مى کند، مثل قطرات آب زلال در سخت ترین سنگها هم اثر مى گذارد و در زمین مناسب بارورى مى دهد؛ (( وَالبَلَدُ الطَّیِّبُ یَخرُجُ نَباتُهُ بِإِذنِ رَبِّهِ)).[۲]

* آنچه که شما از این زلال معنوى به سرزمین دلهاى مردم و ذهنهاى مردم سرازیر کنید، فوراً پرورش مى یابد و رشد مى کند، که نمونه هاى آن را در زندگیهاى خودمان مشاهده کردیم و یک نمونه اش همین انقلاب است. این انقلابِ عظیم، مهم ترین رکن و عاملش همین تبلیغات بود؛ حال تحلیل گران مادّى هرطور مى خواهند تبلیغ کنند، بکنند. آنچه که ما دیدیم و حس کردیم، این است و هر هدف بزرگى هم با این تأمین خواهد شد.[۳]






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 4