تاکید آیت الله نوری همدانی بر نقش آفرینی روحانیت در مسائل اجتماعی و سیاسی

آیت الله حسین نوری همدانی
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که نباید در برابر نقشه شوم استکبار جهانی سکوت کرد، گفت: اسلام دین مبارزه است و طلاب علوم دینی باید در این عرصه پیشتاز باشند.


حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار با جمعی از طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان غربی با تأکید بر حضور علما و طلاب در عرصه مختلف اجتماعی و سیاسی، اظهارداشت: باید با اطلاع از مسائل روز نسبت به نقشه‌های شوم دشمن آگاه شوید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: اسلام دین مبارزه است و کسانی که در برابر حوادث مختلف دنیا و جنایات استکبار جهانی ساکت باشند اسلام را درک نکرده‌اند.

وی با اشاره به تهاجم دشمن در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، نظامی و اقتصادی، گفت: هدف انقلاب اسلامی این است که مستضعفان جهان را در برابر این توطئه ها بیدار و متحد کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی به نقش مهم زنان در نظام اسلامی پرداخت و ابراز داشت: به برکت انقلاب اسلامی خانم هایی که خانه نشین و منزوی بودند به حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها وارد شدند و توانستند از میان این قشر علمای برجسته ای را تحویل جامعه دهند.

وی با بیان این که فعالیت‌های طلاب برای تبلیغ و تحصیل علوم دینی عبادت است، افزود: طلبه ها باید تلاش کنند آموزه های اسلامی را در سطح جهان گسترش دهند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی فراگیری درس اخلاق را در کنار فقه و اصول را نیازی بسیار ضروری خواند و گفت: شما با بهره مندی از اخلاق ائمه اطهار(ع)و اولیای الهی می توانید جایگاه خود را در دنیا و آخرت ارتقاء دهید.

وی موفقیت طلاب را در گرو رشد معنوی و اخلاقی ایشان دانست و بیان داشت: کسانی که در طول تاریخ به جایگاه خوبی رسیده اند از آموزه‌های اخلاقی اسلام بهره گرفته‌اند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 7 =