رفتار امروز ما با شاخصه‌های فرد منتظر تفاوت دارد

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که آیا امام زمان(عج) از پوشش بانوان، حرف زدن‌ها در خیابان‌ها، گران فروشی، پارتی بازی در ادارات، حزب بازی، تجملات، و اسراف‌های که در جامعه صورت می‌گیرد رضایت دارند، گفت: رفتار امروز ما با شاخصه‌های فرد منتظر تفاوت دارد.

حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در مراسم سخنرانی مسجد مقدس جمکران با اشاره به فرازهایی از دعایی سلامتی ولی عصر(عج) گفت: یکی از وظایف منتظران در عصر غیبت دعا برای سلامتی امام زمان(عج) است.

وی افزود: امیرمؤمنان(ع) می‌فرمایند «عاجزترین افراد کسانی هستند که نتوانند دعا کنند»، قرآن کریم نیز می‌فرماید «پیامبر به مردم بگو اگر دعاهایشان نبود خدا به آنها نگاه نیز نمی‌کرد».

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان این‌که خدا با دعا به افراد شخصیت داده تا بتوانند با او صحبت کنند، بیان داشت: دعا صحبت کردن با خدا است؛ خدا می‌خواهد افراد با دعا برای امام زمان(عج) به یاد ایشان باشند.

وی ادامه داد: فرد در دعای سلامتی امام مهدی(عج) از خدا می‌خواهد که ولی عصر(عج) را در تمام لحظات حفظ کند، لازمه دعا برای سلامتی ولی عصر(عج) این است که فرد گرفتار گناه نشود؛ چرا که دعای فرد گنهکار مستجاب نمی‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که فرد منتظر باید در عمل منتظر باشد، خاطرنشان کرد: منتظر واقعی در عمل منتظر است نه گفتار؛‌ امام زمان(عج) ولی ما هستند، از این‌رو باید برای هر کاری از ایشان اجازه بگیریم، آیا پوشش بانوان، حرف زدن‌ها در خیابان‌ها، گران فروشی، پارتی بازی در ادارات، حزب بازی، تجملات، و اسراف‌های که در جامعه صورت می‌گیرد را امام زمان(عج) اجازه داده‌اند.

وی یادآور شد: امام زمان(عج) قرار است جلودار، مقتدا و رهبر ما باشند، آیا ولی عصر(عج) با این همه مهریه‌های سنگین و طلاق‌ها موافق هستند؟ امام زمان(عج) پیشوای اهل مسجد است، ۹۰ درصد رزمندگان ما اهل‌ مسجد بودند، در حالی که اکنون ۹۰ درصد زندانیان ما اهل مسجد نبودند.

حجت‌الاسلام ماندگاری عنوان کرد: حتی باید دوستان فرزندان خود را از اهل مسجد انتخاب کنیم، چرا که ضریب پاکیشان بالا است؛ به اندازه بضاعت خود غیبت ولی عصر(عج) را کوتاه کنیم که هر فردی به اندازه خود باید اسلام را یاری کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 6