زندگی سالم بر پایه ارزش‌های دینی محقق می‌شود

حجت الاسلام اخلاقی

حجت‌الاسلام اخلاقی با تأکید بر لزوم طراحی سبک زندگی ایرانی اسلامی، گفت: اگر از ارزش‌های دینی و ملی خود در طراحی سبک زندگی ایرانی اسلامی چشم‌پوشی کنیم در آینده‌ای نزدیک گره‌های کوری که دنیای غرب در حوزه روحی و روانی شهروندان خود به آنان رسیده است، دچار خواهیم شد.


حجت‌الاسلام حسنعلی اخلاقی، رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی مشهد مقدس، نهاد خانواده را مهم‌ترین نهاد در سطح جامعه دانست و گفت: متأسفانه در نظام جمهوری اسلامی ایران این نهاد پراهمیت متولی خاصی ندارد.

وی بیان داشت: هر ملتی بر اساس باورها و اعتقادات خود نوع و روش زندگی جامعه خود را تعیین می‌کند و بر همین اساس دنیای غرب برای جامعه خود مدلی از زندگی را طراحی کرده است که به گفته سردمداران غربی دارای آسیب‌هایی است و در این زمینه با مشکل مواجه هستند.

این نماینده شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: ما نیز باید بر اساس باورها و نیازهای خود مدل زندگی طراحی کنیم و اگر بدون توجه به نیازهای خود و با نگاه به مراکز تبلیغی ماهواره‌ای و اینترنتی به سراغ مدل‌های غربی برویم، بدون شک سبک زندگی خود را زیر سؤال برده‌ایم.

چشم‌پوشی از سبک زندگی اسلامی، آسیب‌های روحی و روانی به دنبال دارد

حجت‌الاسلام اخلاقی اضافه کرد: اگر از ارزش‌های دینی و ملی خود در طراحی سبک زندگی ایرانی اسلامی چشم‌پوشی کنیم در آینده‌ای نزدیک گره‌های کوری که دنیای غرب در حوزه روحی و روانی شهروندان خود به آن‌ها رسیده است، دچار خواهیم شد.

وی بیان داشت: وارستگی اخلاقی یعنی آنکه والدین و همسران در حوزه رفتاری، محیط خانه را بر اساس تعالیم دینی طراحی کنند چراکه محیط خانه، محیطی بخش‌نامه‌ای و دستورالعملی نیست.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی مشهد با اشاره به اینکه دین اسلام، دین جامعی است که همه ابعاد روحی و جسمی انسان را مدنظر قرار داده است،عنوان داشت: در حوزه سبک زندگی اسلامی رفتاری که از ما به‌عنوان یک فرد مسلمان سر بزند باید رفتاری مبتنی بر افکار و اندیشه‌های اسلامی باشد.

وی بابیان این نکته که در سبک زندگی اسلامی باید نگاه جامع نسبت انسان موردتوجه قرار گیرد، ابراز داشت: افراد، مجموعه‌ای از نیازها را دارند که اگر این نیازها شناخته نشوند زندگی آنان دچار آسیب می‌شود.

سیره زندگی ائمه اطهار (ع) بهترین راهنما در اداره زندگی است

حجت‌الاسلام اخلاقی، آشنایی با روش زندگی و سیره اهل‌بیت (ع) را نکته‌ای مهم در سبک زندگی اسلامی عنوان و تأکید کرد: در روش‌های ارتباط با همسر، اداره بحث‌های اقتصادی خانواده، چگونگی تربیت فرزندان و … سیره زندگی اسلامی ائمه اطهار(ع) بهترین کمک‌کننده به ما خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: زندگی انسان مؤمن دارای سه بخش ارتباط باخدا و تأمین نیازهای روحی، ارتباط با جامعه و تأمین نیازهای اقتصادی و ارتباط با خانواده و تأمین نیازهای عاطفی است که در این زمینه، سبک زندگی اسلامی نگاه جامعی به هر سه بعد زندگی انسان دارد.

زندگی سالم بر پایه ارزش‌های دینی محقق می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه زندگی متعالی و سالم در جامعه ما بر اساس ارزش‌های دینی و اسلامی محقق می‌شود، تصریح کرد: اسلام با ظرافت خاصی برای همه بخش‌های زندگی برنامه دارد که هیچ مکتبی تا این حد برای پیروان خود برنامه ارائه نداده است.

وی بابیان اینکه مهم‌ترین آسیب زندگی انسان غفلت است که براثر روزمرگی به وجود می‌آید،عنوان داشت: برگزاری جشنواره‌هایی همچون جشنواره زوج خوشبخت و داشتن ارتباط مستمر با جامعه هدف، می‌تواند شرایط یادآوری را برای آنان فراهم آورده و در این‌گونه ارتباطات مشاوران و اساتید حوزه خانواده باید با اطلاعات کامل و آشنا با سبک زندگی اسلامی مخاطبان خود را در جهت زندگی آرام و پایدار یاری نمایند.

گفتنی است؛ ششمین دوره جشنواره زوج خوشبخت با همکاری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، فرهنگسرای خانواده و موسسه فرهنگی شکوه زندگی، ۲۴ مهرماه با حضور ۵ هزار زوج خوشبخت در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار خواهد شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 10