آیت‌الله العظمی مکارم: افکار مذهبی در معلم‌ها تقویت شود

 

 

 

 

 

 

 

 

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی : باید افکار مذهبی در معلم‌ها تقویت شود و شرط رسیدن به این هدف این است که اساتید دانشگاه بتوانند معلم‌ها را پرورش دهند.  


این مرجع تقلید در دیدار مدیران ارشد دانشگاه فرهنگیان ضمن تبریک عید سعید غدیر اظهار کردند: حب علی(ع) ارزش بسیار بالایی دارد و بر اساس روایات آنچه که بالای نامه اعمال انسان نوشته می‌شود محبت به علی(ع) است.

ایشان با اشاره به این که محبت دو نوع داریم بیان کردند: یک نوع از محبت کاذب است، یعنی محبتی که تنها در زبان است و در قلب آدم نیست.

این مرجع تقلید با بیان این که محبت علی(ع) سازنده و تربیت کننده است گفتند: محبت راستین نوع دیگر محبت است و محبت راستین به امام علی(ع) موجب می‌شود که زندگی و رفتار انسان بوی علی(ع) را به خود بگیرد.

معظم له با اشاره به این که دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه مهم و کلیدی است تصریح کردند: انسان در سه مکتب تربیت می‌شود در خانه، مدرسه و محیط اجتماعی که اگر این سه محیط درست باشد انسان موفق خواهد بود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی ابراز داشتند: اصلاح این سه مکتب موجب می‌شود که انسان‌ها پاک و درستکار شوند.

ایشان عنوان کردند: برای سالم بودن تشکیلات دانشگاهی نیز باید برنامه، کتاب و معلم سالم داشته باشیم.

استاد خارج فقه حوزه تصریح کردند: اگر برنامه‌ها و کتاب‌ها درست تنظیم شود و معلم نیز آدم درستی باشد، بازده این تشکیلات افراد سالمی خواهند بود که به جامعه خدمت خواهند کرد.

ایشان با اشاره به این که نقش معلم و استاد در این میان بیشتر از سایر موارد است افزودند: اگر در برنامه و کتاب انحرافی وجود داشته باشد معلم می‌تواند آن را اصلاح کند که نشان از اهمیت معلم دارد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که کار شما بسیار اصولی است عنوان کردند: فرزندان مردم امانت‌های الهی هستند که به دست معلم سپرده می‌شوند که اگر درست برخورد شود سرنوشت جامعه خوب خواهد بود.

معظم له با اشاره به داستان خارج شدن اندلس از دست مسلمانان گفتند: برای این که بتوانند مسلمانان را از اندلس خارج کنند در آموزش و پرورش و مدارس نفوذ کرده و با انتخاب اساتید منحرف و فاسد کردن دانش‌آموزان توانستند روح جهادی را از بین ببرند و پیروز شوند.

این مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: باید مواظب باشیم برنامه اندلس در کشورهای اسلامی پیاده نشود و تنها با تربیت معلمان می‌توان جلوی آن‌ها را گرفت.

ایشان با اشاره به این که معلم بنده موجب شد که من به سمت طلبگی بیایم گفتند: این معلم با ایمان عشق ما را نسبت به علوم دین زیاد کرد و اگر ما کاری بکنیم آن معلم نیز سهیم خواهد بود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کردند: کار شما مانند یک عبادت بزرگ است و از زمانی که از منزل خارج می‌شوید عبادت می‌کنید.

ایشان عنوان کردند: شما باید کاری کنید که افکار مذهبی در معلم‌ها تربیت شود و شرط رسیدن به این هدف این است که اساتید دانشگاه بتوانند معلم‌ها را پرورش دهند.

استاد  درس خارج فقه حوزه با بیان این که اعتقادات مذهبی تنها برای روز قیامت نیست و برای این دنیا نیز به آن احتیاج داریم گفتند: اگر در کنار تحصیلات ایمان نباشد موجب می‌شود که از آن به درستی استفاده نکنیم همان طور که در کنگره آمریکا شاهدیم که چه قوانینی را بر ضد بشریت در غزه و جاهای دیگر تصویب می‌کنند.

معظم له ابراز داشتند: ایمان موجب می‌شود که رشوه‌خواری، دروغ و … در جامعه از بین برود و جامعه پاکی داشته باشیم.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی بیان کردند: بازرسی‌ها، زیاد نمی‌تواند موفق باشد و باید به جایی برسیم که از درون کنترلی باشد که جز با ایمان مذهبی حاصل نمی‌شود.

ایشان با بیان اینکه کار شما کلیدی است تصریح کرد: معلم خودش تنها تربیت نمی‌شود و هزاران نفر را تربیت می‌کند و امیدوارم شما در کار خود موفق باشید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 16