عقب ماندگی در فرهنگ سبب شکست انقلاب می‌شود

حجت الاسلام پژمانفر
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که فکر اسلام ناب امروز ریشه دوانده و دشمن هم به همین دلیل منشأ و منبع این پیام را نشانه گرفته است،‌ گفت: عقب ماندگی در فرهنگ، شکست انقلاب است.


اولین اجلاسیه  یک روزه نخبگان کانون های مساجد با عنوان شمیم شب گذشته با حضور ۲۵۰ نفر از مدیران و نخبگان کانون های مساجد در رشته های مختلف فرهنگی ۲۳ مهرماه در مشهد با حضور حجت الاسلام سالک، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و جمعی از مسؤولان استانی در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در اختتامیه اولین اجلاسیه نخبگان کانون های مساجد اظهار داشت: امروز اگر جامعه دچار مشکلات اقتصادی است به این دلیل است که از فرهنگ صحیح دینی پیروی نشده است.

وی با بیان این که در سبک زندگی، قوانین اجتماعی، بین المللی و غیره تا به امروز این فرهنگ سازی دینی نشده است، افزود: ما قائلیم که با نظام دینی می توان جهان را مدیریت کرد و تشکیل این حکومت حامی ادعای ما است.

حجت‌الاسلام پژمانفر افزود: گرایش به دین و دین باورهای امروز پرمشتری است و از طرفی هم با تنگناهای فراوانی مواجه هستیم که بشر روی خوش نمی بیند به دلیل فاصله ای است که با همین گزاره های دینی گرفته است که راه سعادت بشر در همه امور اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی نیز بهره گیری از همین امور دینی است.

وی ادامه داد: این ادعایی است که امام (ره) با شروع انقلاب این حرف را زدند و مردم نیز از آن حمایت کردند و امام (ره) مردم را به خدا دعوت کردند و از مردم خواستند تا همه محوریت دین را در جامعه بپذیرند.

حجت الاسلام پژمانفر اظهار داشت: شما اگر هر جایی بروید مردم گرایش به اسلام اهل بیت (س) دارند از اروپا و آمریکا گرفته تا آسیا و آفریقا و اقیانوسیه و این اتفاقاتی که چندین سال است که شروع شده است و اجازه نمی دهند که برون داد بیرونی داشته باشدکه همان وال استریت است که از آمریکا شروع شد و تا اروپا و کشورهای دیگر کشیده شده است.  

وی با بیان این که وال استریت بنا به سخنان رهبر انقلاب بیداری اسلامی و موج اسلام خواهی است، اظهار داشت: امروز در هر کجای دنیا این موج وجود دارد اما این حرکت بنا به اقتضائاتی به نام ایران رقم نمی خورد اما امروز جهان در یک پیچ تاریخی قرار گرفته است و در حال تغییر مسیر خودش است.

نماینده مردم مشهد و کلات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فکر اسلام ناب امروز ریشه دوانده است و دشمن هم به همین دلیل منشأ و منبع این پیام را نشانه گرفته است و به همین دلیل هم رهبری بر پیشرفت فرهنگی تاکید کردند چرا که عقب ماندگی در فرهنگ، شکست انقلاب است.

وی افزود: انقلاب ما فرهنگی بوده است و دشمن با همه قوا می خواهد این فضای فرهنگی را در جامعه ما بهم بریزد و در بعضی از بخش ها خاکریزهایی را نیز از دست ما گرفته اند و امروز برای گفتن بعضی از شعارهای اول انقلاب مشکل داریم.

حجت الاسلام پژمانفر با بیان این که امر به معروف در جامعه یک امر بدیهی بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر چنان در این مورد عقب نشینی کرده ایم و کار به جایی رسیده است که هرکس می خواهد امر به معروف و نهی از منکر انجام دهد با برخوردهای غیر واقعی مواجه می شود و در این مسائل دشمن پرتلاش است.

وی درادامه با اشاره به نقش و جایگاه مساجد در شرایط حاضر گفت: وقتی نقش مساجد فقط محدود به اقامه نماز می شود و حتی ورود بعضی از سنین را به مساجد ممنوع کرند این امر مطابق با فرهنگ دینی ما نیست.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 11