مسؤولیت های اجتماعی مادران نباید مانع تربیت فرزند شود

حجت الاسلام مهدوی مهر با تأکید بر این که مسؤولیت های اجتماعی نباید مانع تربیت فرزند شود، گفت:
درواقع شأن اجتماعی یک مادر نه تنها با شأن مادری او منافات ندارد بلکه هر چه این جایگاه بالاتر می رود، زن بیشتر به مادر بودن خود افتخار می کند.

 

 


حجت الاسلام محمدحسین مهدوی مهر، رییس جامعه المصطفی العالمیه واحد مشهد صبح امروز در همایش «ترنم مادرانه» در تالار همایش های هلال احمربا اشاره به این سخن پیامبر(ص) که اگر امیرمؤمنان علی(ع) نبود، همتا و هم کفوی برای همسری حضرت فاطمه(س) وجود نداشت، گفت:مقام زن می تواند آن قدر بالا رود که مردی شایسته همسری او در زمین نباشد.

وی افزود: فلسفه آفرینش جهان، وجود پیامبر(ص) و امیرمؤمنان علی(ع) است و فلسفه پیدایش این بزرگواران نیز، وجود فاطمه زهرا(س) است از همین رو پیامبر(ص) ایشان را «ام ابیها؛ مادر پدر» خطاب می کردند.

حجت الاسلام مهدوی مهر تصریح کرد: حضرت زهرا(س) با وجود چنین مقام والایی در عین حال از همسرداری و تربیت فرزند غافل نبوده و در این زمینه نیز نمونه هستند.

رییس جامعه المصطفی العالمیه واحد مشهد با تأکید بر این که مسؤولیت های اجتماعی نباید مانع تربیت فرزند شود، افزود: درو اقع شأن اجتماعی یک مادر نه تنها با شأن مادری او منافات ندارد بلکه هر چه این جایگاه بالاتر می رود، زن بیشتر به مادر بودن خود افتخار می کند.

وی ادامه داد: میان این الگو و الگوی شرم آوری که امروز در جامعه رایج است که زن از بدو انتخاب همسر،نسبت به ارزش ها بی توجه است و زمانی هم که بچه دار می شود، فرزندش هیچ جایگاهی در زندگی او ندارد و به دست دیگران بزرگ می شود، بسیار تفاوت دارد.

حجت الاسلام مهدوی مهر یادآور شد: حضرت زهرا(س) با وجود این جایگاه والا، خود پاداش فداکاری و از خود گذشتگی یک زن(حضرت خدیجه)  برای اسلام است بنابراین با نوان ما بدانند اگر درست به رسالت خود عمل کنند نزد خداوند مأجور خواهند بود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 4