مسجد قلب تپنده تمام نهادهاست

خبرگزاری فارس: مسجد قلب تپنده تمام نهادهاست

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مسجد مانند دیگر نهادها نیست که در عرض آنها فعالیت کند، بلکه نهادی است که از طریق آن سایر نهادها شکل می‌گیرند.


حسن رحیم‌پور ازغدی در نخستین اجلاس شبکه مسجد یاوران منتظر، اظهار کرد: فعالان کانون‌های فرهنگی مساجد می‌توانند از طریق تریبون مسجد که رسانه‌ای تاثیرگذار است نقش مهمی در مقابله با جنگ نرم ایفا کنند. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مسجد قلب تپنده فرهنگ و تعالی جامعه است و فعالان کانون‌های فرهنگی مساجد در این میان نقش مهمی دارند. وی با بیان اینکه مسجد قلب تپنده همه نهادها است، اظهار داشت: مسجد مانند دیگر نهادها نیست که در عرض آنها فعالیت کند، بلکه نهادی است که از طریق آن سایر نهادها شکل می‌گیرند. رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: مبارزان انقلاب اسلامی از طریق مساجد توانستند پیام انقلاب را به جهانیان صادر کنند و سبب براندازی حکومت ستمگر شاهنشاهی شدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: مساجد می‌توانند بر روی معادلات جهانی تاثیرگذار باشند. این مسئول با اشاره به اینکه فعالان کانون‌های فرهنگی مساجد باید توزیع کننده معارف به قلب‌های انسان‌ها باشند، متذکر شد: مساجد کانون‌های فرهنگ و هنر هستند و بیشتر شهدای دفاع مقدس از پایگاه مساجد بوده‌اند. رحیم‌پور ازغدی در پایان عنوان داشت: در شکل عقلانیت مدرن، مدرنیته دنیا را اصل قرار داد و آخرت را فرع گرفت لذا عقلانیت شامل توحید و امامت به شکل عقل ابزاری عمل می‌کند و اگر به سمت خدا گرایش داشته باشیم در این صورت است که تمام موارد به عبادت متمایل می‌شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 7 =