قرآن و اهل بیت(ع) محور اتحاد شیعه و سنی اند

 حضرت آیت الله نوری همدانی، قرآن و اهل بیت(ع) را محور اتحاد شیعه و سنی خواند ند و تاکید کردند: مسلمانان باید دست به دست هم دهند و اسلامی که توانسته است استبداد را زمین گیر کند، حفظ کنند.
 
 

به گزارش سرویس استان ها خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید، در ادامه برنامه های سفر به جنوب استان فارس، درجمع پر شور مردم شهرستان خنج در مسجد اعظم این شهرستان گفتند: خنج مردمی غیور شجاع و متعهد و ولایت مدار و عالم خیز دارد که همواره پشتیبان ولایت فقیه هستند.

معظم له با بیان این که نبی مکرم اسلام(ص)، قرآن و اهل بیت(ع) را به عنوان دو گوهر گرانبها به یادگار گذاشتند که باید محور اتحاد قرار گیرند، افزودند: ما باید در شرایط کنونی متحد و یکپارچه باشیم، چرا که دشمنان برای برهم زدن اتحاد مسلمانان هر روز نقشه و توطئه های جدیدی را طراحی و ایجاد می کنند و باید همه با هم، یک راه مشترک را در پیش بگیریم.

*وحدت؛ رمز حفظ اسلام

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که مسلمانان باید دست به دست هم دهند و اسلامی که توانسته است استبداد را زمین گیر کند، حفظ کنند، خاطرنشان کردند: به برکت انقلاب اسلامی ایران موج بیداری در کشورهای منطقه ایجاد شد و در حال پیشرفت به کشورهای اروپایی و آمریکایی است .

این مرجع تقلید به بحث ولایت فقیه اشاره کرد و تصریح کردند: ولایت، یکی از ارکان اصلی انقلاب است که نمود آن در کشورهای منطقه به خوبی به چشم می خورد، چرا که انقلابی که در کشورهای منطقه رخ داد، اگر با رهبری ولایت فقیه بود، استمرار می یافت.

*ضرورت آسیب شناسی انقلاب

حضرت آیت الله نوری همدانی تاکید کردند: باید برکات انقلاب، ارکان، اهداف و آسیب های آن را به خوبی بشناسیم و در همه امور وحدت کلمه داشته باشیم تا دشمنان نتوانند در بین مسلمانان رخنه کنند .

*تاکید امام جمعه اهل سنت بر تبعیت از رهبری

شیخ عبد الصمد ابونجمی، امام جمعه اهل تسنن خنج نیز در این دیدار، سفر آیت الله العظمی نوری همدانی به این منطقه را منشا خیر و برکت دانست و گفت: مردم شهرستان خنج همیشه پشتیبان و تابع رهبر معظم انقلاب و مراجع بوده و دین و دیانت را سرمشق زندگی خود قرار داده و در مسااله حجاب، این شهرستان زبانزد است.

*وحدت و همدلی مردم خنج

حجت الاسلام والمسلمین صفایی، امام جمعه اهل تشیع خنج نیز در سخنانی با اشاره به وحدت شیعیان و ال تستنن در این شهرستان، تصریح کرد: مردم شهرستان خنج، مومن و ولایت مدار هستند و همواره در عرصه های گوناگون حضوری فعال داشته اند و نمونه ای از وحدت و همدلی را در منطقه به تصویر کشیده اند



(خبری بعدی) »



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 11