دغدغه پیشکسوتان مداحی رواج سبک‌های سخیف و شعرهای بی محتواست

خبرگزاری فارس: دغدغه پیشکسوتان مداحی رواج سبک‌های سخیف و شعرهای بی محتواست

صادق آهنگران از ذاکران و مداحان کشور گفت: مداحان جوان نسبت به دغدغه های پیشکسوتان عرصه مداحی منفعل نباشند و از سبکهای سخیف و شعرهای بی محتوا بپرهیرند.


صادق آهنگران از پیرغلامان اهلبیت در جمع خبرنگاران درباره اهمیت دوازدهمین همایش بین المللی پیرغلامان حسینی که در اهواز در حال برگزاری است، گفت: این اجلاس تاثیر بسیار زیادی در تبیین صحیح قیام امام حسین، همچنین در جهت دهی به مداحی ها، اشعار و مناقب و مصیبت ها دارد.

وی در پاسخ به این سوال که ویژگی یک پیرغلام اهل بیت علیهم السلام چیست، اظهار داشت: پیرغلامان همانطور که از نامشان نیز پیداست باید آموخته ها و دانسته های خود را در اختیار مداحان جوان قرار دهند، نسل آینده جامعه ستایشگری و مداحی را تعلیم دهند.

همچنین آداب عزاداری، شعر، مقتل خوانی و سایر تجربیات خود را به آنها منتقل کنند. آهنگران به مداحان جوان توصیه کرد احترام به پیشکسوتان این عرصه را نگه دارند و دغدغه های آنان را جدی بگیرند و از شعرهای بی محتوا و سبک های سخیف پرهیز کنند. این مداح اهل بیت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مداحان بیشتر از اشعاری بهره ببرند، گفت: اشعاری که بیانگر حقیقت نهضت امام حسین و پیامهای قیام عاشورا باشد نه اینکه هر چه دلشان خواست بخوانند. اشعار را از مقاتل امام حسین علیه السلام دریافت کنند و مظلومیت حضرت و پیام این نهضت بزرگ را بگویند چرا که اگر نهضت امام حسین نبود اکنون اسلامی هم وجود نداشت. آهنگران تأکید کرد: مداحان ذاکران و شاعران اهل بیت باید نهضت امام حسین را از منابع متقن و مستدل برای مردم بیان کنند. مداح جبهه های حق علیه باطل که قرار است امسال سبک مداحی او ثبت ملی شود، ادامه داد: همیشه خود را مدیون مرحوم حاج حبیب الله معلمی می دانم، ایشان به من یاد داد احترام پیشکسوتان را نگه دارم و همیشه جلوی مراجع زانو بزنم. وی در پایان گفت: یکی از وظایف پیرغلامان ترویج و تبیین فرهنگ عاشورایی است، مرحوم امام خمینی تأکید داشتند ما ملت گریه سیاسی هستیم، یعنی این گریه‌ها باید در راستای تقویت نظام اسلامی جریان شیعه و اسلام باشد.



(خبری بعدی) »



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 7