گفتنی‌های یک مسیحی شیعه شده در مشهد

 

یک مسیحی شیعه شده گفت: اگر عیسی یک بار گفته باشد «من خدا هستم» من دوباره مسیحی می‌شوم.

\

 

 

 

 

 

 


علی‌الشیخ در آمفی تئاتر دانشگاه خیام عنوان کرد: عیسی خدا نیست؛ عیسی پسر خدا هم نیست؛ عیسی پسر آدم است.

وی تصریح کرد: اگر دلایل منطقی وجود داشته باشد که مکتبی بهتر از اسلام وجود دارد، آن را قبول می‌کنم ولی تا به حال همچنین مکتبی ندیدم چرا که اسلام یک دین کامل است که هم به دنیا و هم به آخرت انسان توجه می‌کند.

الشیخ ادامه داد: راهبه‌های مسیحی از زمان کودکی با رفتن به کلیسا سعی می‌کنند که آخرت خوبی برای خود بسازند در حالی که اسلام دین دنیا و آخرت است و برای داشتن آخرت خوب ازدواج کردن و داشتن زندگی همراه با عبادت را توصیه می‌کند.

وی در ادامه در رابطه با جایگاه زن در مسیحیت و تفاوت آن با اسلام گفت: مسیحیان معتقد هستند که اسلام حق و حقوق کافی به زن نمی‌دهد در حالی که از نظر من اسلام به جایگاه زن توجه ویژه‌ای می‌کند؛ حجاب هم در مسیحیت و هم در یهودیت مانند اسلام وجود دارد حضرت مریم که یک الگو زن در مسیحیت است باحجاب بود.

او در ادامه گفت: در تورات و انجیل همه مشکلات را از طرف زنان می‌دانند چرا که می‌گویند خوردن سیب توسط حوا باعث بیرون شدن انسان‌ها از بهشت شد.

الشیخ در پاسخ به این سوال که واقعه‌ی عظیمی همچون غدیر در مسیحیت وجود دارد یا خیر عنوان کرد: آنچه در اسلام و مسیحیت وجود دارد جانشینی است و محال است که پیامبر(ص) برای خود جانشین انتخاب نکرده باشد. در تورات و انجیل به این مطلب اشاره شده است که هیچ پیغمبری بدون وصی و جانشین نیست؛ حضرت موسی هم زمانی که می‌خواستند جانشین خود را انتخاب کنند دست روی بر شانه او گذاشتند و گفتند این جانشین من است که این واقعه شبیه به غدیر است.

علی‌الشیخ در مورد ذهنیت خود در مورد اسلام و موعود قبل و بعد از اسلام آوردنش گفت: مسیحیت اگر بیشتر از اسلام به موعود معتقد نباشد اعتقادش کمتر هم نیست مسیحیان معتقدند اگر یک ساعت هم به پایان دنیا مانده باشد حضرت مسیح بر خواهد گشت؛ اعتقاد من هم در گذشته بازگشت مسیح بود و به امام زمان(عج) اعتقادی نداشتم.

وی ادامه داد: بهترین خدا، پیامبر، کتاب و امامان در اسلام وجود دارد اما متاسفانه در حال حاضر بعضی از مسلمانان خیلی بر ضد اسلام کار می‌کنند.

علی‌الشیخ درباره خود و چگونگی مسلمان شدنش تصریح کرد: من مسیحی خانوادگی بودم که در خانواده‌ای بسیار معتقد به دین مسیحیت بزرگ شده‌ام ۲۰ سال پیش تصمیم گرفتم از خاک ترکیه به اروپا بروم که به دلایلی مجبور به بازگشت شدم اما باری دیگر تصمیم گرفتم از طریق ایران به اروپا برویم که مشکلاتی باعث ماندن من در ایران شد.

وی ادامه داد: در ایران با دین اسلام آشنا شدم البته اوایل سعی می‌کردم ضد دین مسیحیت حمایت کنم و به تمام سوالات جواب می‌دادم اگر هم نمی‌توانسم پاسخ دهم آن‌ها را تشویق می‌کردم تا از بزرگان مسیحیت سوالات خود را بپرسند.

وی تصریح کرد: در همین مدت من هم با جزئیات دین اسلام آشنا شدم و کتاب‌های مختلفی خواندم و به اسلام علاقه‌مند شدم اما ترس از طرد شدن از طرف خانواده جنگی درونی در من به وجود آورده بود که باعث شد نتوانم اسلام را قبول کنم.

الشیخ گفت: شبی از خدا خواستم خودش کمکم کند تا بتوانم تصمیم خوبی بگیرم و به لطف خدا نگرانی‌هایم حل شد و توسط یکی از دوستانم به اسم قاسم که متاسفانه در حال حاضر در بین ما نیستند و شهید شده‌اند به پیش یک روحانی رفتم و اعمال لازم را انجام دادم و اولین نماز ظهر و عصر را خواندم.

وی خاطر نشان کرد: در ابتدا خانواده‌ام مرا طرد کردند اما بعد از چند سال توانستم پدرم را ببینم و با آنچه از اسلام فرا گرفته بودم با پدرم برخورد کردم و توانستم رضایت ایشان را جلب کنم.



(خبری بعدی) »



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 13