انقلاب انفجاری یا ارادی

انقلاب حضرت امام حسین(ع) انقلابی ارادی بود

انقلاب امام حسین (ع) انقلابی بود که در سطح مردم ایجاد شد تا دین توسعه پیدا کند و به عنوان یک قدرت در سرنوشت سیاسی و اجتماعی مردم حاکم شود و دنیا تحت حاکمت دین قرار بگیرد.


آیت الله علم الهدی در شب سوم محرم در حرم رضوی بیان داشتند: براساس کلام، عاشورا حقیقت و واقعیتی خاص دارد و براساس تحلیل‌های اجتماعی و سیاسی که بدست آمده از روز نخست خلقت بشر انقلابهای مختلفی پدیدار شده که سبب دگرگون سازی اجتماعی شده است.

آیت الله علم الهدی به ارتباط انقلاب اسلامی و عاشورا پرداخت و افزودند: انقلاب حضرت امام حسین(ع) انقلابی ارادی بود که در سطح مردم ایجاد شد تا دین توسعه پیدا کند و به عنوان یک قدرت در سرنوشت سیاسی و اجتماعی مردم حاکم شود و دنیا تحت حاکمت دین قرار بگیرد. انقلاب امام حسین(ع) انقلابی ارادی بود که بر اساس تصمیم و حرکت شکل گرفت و قصد و تصمیم حضرت از انقلاب براندازی مفاسد بود؛ انقلاب ارادی انقلابی خودساخته و بر اساس تصمیم ارادی و نه اجباری است.

ایشان در ادامه بیان داشتند: هدف امام حسین(ع) عمل به اصل امر به معروف و نهی از منکر بود تا مانع بی‌عفتی‌ها و بی‌ناموسی‌ها شود و از یک حاکمیت شراب خوار نهی و تلاش کرد تا منکرهای بزرگی همچون یزید را براندازی و تلاش کرد تا ارزش‌های دینی در میان مردم حاکم شود.

آیت الله علم الهدی تصریح کردند: ما باید در کشورمان با عوامل ضد اسلامی مقابله کنیم و آن چنان عمل و عظمت کشور را نشان دهیم که حکومت‌های بیگانه طریقه عمل را از ما الگو بگیرند.ایشان در بخش پایانی سخنان خود تاکید کردند: سید الشهدا در مقابل هیچ رخداد و رویدادی کنار نرفتند و نظام مقابله با طاغوت را در میانه مردم پایه‌گذاری کردند تا این نظام حرکتی نهادینه شود، حال ما نیز باید این چنین عمل کنیم تا  عبارت "کل‌ یوم‌ عاشورا و کل ارض کربلا" تثبیت و زمینه و پایه فسق و فجور با انقلاب عظیم و ارادی که بنا شده بود، به کلی از بین برود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 1 =