سرمایه گذاری همه جانبه دشمن برای ایجاد انحراف در مراسم عزاداری اهل بیت


 آیت الله شبستری گفت: دشمنان اسلام و تشیع تلاش دارند، روح عزاداری ها را از هدف و مرام حسینی جدا سازند، تا فقط شکل و ظاهر عزاداری ها باقی بماند.


آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در نشست هم‌اندیشی اعضای ستاد مشترک برگزاری مناسبت های مذهبی تبریز اظهار داشت: انقلاب اسلامی و نهضت حسینی نقاط اشتراک فراوانی با یکدیگر دارند، در حقیقت پیروزی انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته از نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بوده است.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که اهداف نهضت حسینی همچنان در انقلاب اسلامی ایران جاری و ساری است، خاطرنشان کرد: مادامی که از پیرو مکتب حسینی و آرمان های شهدای کربلا هستیم، دشمنان هیچ گاه بر امت اسلامی و شیعیان چیره نخواهند شد، چراکه این مکتب، درس آزادگی به شیعه آموخته است.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم برگزاری عزاداری های بی پیرایه و دارای معرفت برای امام حسین(ع) در ماه محرم تأکید کرد و با بیان این‌که عزاداری ها فقط به بعد عاطفی قیام عاشورا نپردازند، افزود: باید به بعد انقلابی قیام حضرت اباعبدالله(ع) به اندازه کافی پرداخته شود.

امام جمعه تبریز با تشریح تلاش‌ رسانه‌های وابسته به غرب در ایجاد انحراف در مسیر عزاداری های شیعیان برای اهل بیت عصمت و طهارت گفت: دشمنان اسلام و تشیع تلاش دارند، روح عزاداری ها را از هدف و مرام حسینی جدا سازند، تا فقط شکل و ظاهر عزاداری ها باقی بماند.

آیت الله شبستری با بیان این‌که عزاداری با معرفت برای مصائب اهل بیت عصمت و طهارت موجب حرکت در مسیر زندگی الهی و سعادتمند خواهد بود، خاطرنشان کرد: صیانت از حجاب، اقامه نماز واقعی و توجه جدی به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر از جمله اهداف اصلی و فلسفه عاشوراست که باید در عزاداری ها، اشعار و سخنرانی ها مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بر لزوم برگزاری عزاداری های بی پیرایه و دارای معرفت حسینی تأکید کرد و گفت: عزاداری های ماه محرم باید به ‌گونه‌ای باشد که روح آن امام مظلوم را راضی کند، چراکه بقای دین اسلام به برکت شهادت امام حسین(ع) بوده است.

وی با بیان این‌که باید عزاداری محرم انسان را به آرمان ها و اهداف قیام کربلا رهنمون سازد، گفت: برگزاری باشکوه تجمع دستجات و هیأت‌های حسینی تبریز در روز هفتم محرم بایستی مورد توجه متولیان امر قرار گیرد، انتظار داریم در این تجمع بزرگ وحدت شیعیان برای مقابله با یزیدیان زمان به رخ دشمنان کشیده شود.

همچنین حجت الاسلام حسین تقی زاده، دبیر ستاد مشترک برگزاری مناسبت های مذهبی تبریز به تشریح برنامه های دهه اول محرم در استان پرداخت و گفت: تجمع عزاداران، مداحان، دستجات و هیئات حسینی هفتم محرم برابر با ۱۰ آبان ماه جاری از ساعت ۱۴٫۳۰ در میدان ساعت برگزار می شود.

وی ادامه داد: عزاداری روز تاسوعا نیز از ساعت ۱۰ صبح در خیابان امام خمینی(ره) اطراف مسجد کبود و عزاداری روز عاشورا و نمازظهر عاشورا هم با یاد و نام امام حسین (ع) در میدان ساعت به امامت آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اقامه می شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 16