مشاوران ازدواج آدرس غلط به جوانان ندهند


حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان این که ازدواج در سن بالا سبب فروپاشی خانواده‌ها و طلاق می‌شود، گفت: برخی از مشاوران، ازدواج را در سن بالا را توصیه می‌کنند که ازدواج در سن بالا سبب فروپاشی خانواده‌ها و طلاق می‌شود، در حالی که در آیات قرآن و راوی‌ات اسلامی ازدواج در سن جوانی توصیه شده است که این امر سبب علاقه بیشتر همسران و تحکیم خانواده می‌شود.


حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری، عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا، شب سوم محرم در جمع عزاداران هیأت رزمندگان اسلام قم به سخنان رهبر انقلاب اسلامی درباره افزایش جمعیت اشاره کرد و گفت: برخی‌ها فکر می‌کنند که فرزندآوری سبب کاهش رزق و روزی مانع کسب و کار و تحصیل است در حالی که در روایات معصومین(ع) فرزند زیاد سبب خیر و برکت در زندگی و افزایش رزق و روزی بیان کرده است.

حجت‌الاسلام ماندگاری بیان کرد: برخی از مشاوران ازدواج را در سن بالا را توصیه می‌کنند که ازدواج در سن بالا سبب فروپاشی خانواده‌ها و طلاق می‌شود، در حالی که در آیات قرآن و راوی‌ات اسلامی ازدواج در سن جوانی توصیه شده است که این امر سبب علاقه بیشتر همسران و تحکیم خانواده می‌شود.

وی در بخش دیگر از سخنانش گفت: طبق روایات اهل‌بیت(ع) کسانی در مسیر حق هستند و از روش باطل دوری می‌کنند مورد امتحان قرار می‌گیرند؛ حادثه کربلا امتحان بزرگ الهی برای مردم دوران گذشته بوده است و هشت سال دفاع مقدس امتحان بزرگی برای جامعه امروز است.

 عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا، ظهور امام زمان(عج) را امتحان بزرگ الهی برای مردم دانست و ابراز کرد: نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی زمینه‌ساز پیدایش دولت حضرت مهدی(عج) است و این انقلاب امتحان بزرگی برای مردم است.

 وی تصریح کرد: افرادی برای خدمت‌رسانی به مردم جامعه همراه انقلاب اسلامی شدند و در این راه از خونشان گذشتند، ولی افرادی به خاطر دستیابی ریاست و پست و مقام با انقلاب اسلامی همراه شدند و تمام اطرافیانشان را در نظام جمهور پست و مقام گرفتند ولی هیچ خدمتی به مردم و جامعه ارائه کردند.

 عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا، اظهار کرد: بسیاری از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس قبل از انقلاب زندگی اسلامی نداشتند؛ ولی بعد از انقلاب توبه کردند و به درجات والای معنوی رسیدند؛ همچنین برخی‌ها بعد از انقلاب چهره مناسب و انقلابی داشتند ولی با تفکر و عقیده اشتباه با نظام به مخالفت برخواستند و از نظر سیاسی و معنوی سقوط کردند.

  خطیب هیأت رزمندگان اسلام گفت: یاران سیدالشهدا(ع) به این تفکر صحیح دست یافتند که شهادت پلی برای رسیدن به سعادت‌های معنوی است؛ ولی لشکریان یزید برای دست یافتن به ثروت و قدرت از راه حق روی‌گردان شدند.

 حجت‌الاسلام ماندگاری در پایان سخنانش گفت: هدف از قیام امام حسین(ع) تصحیح تفکرات و عقاید مردم، احیا و ترویج معارف فراموش‌شده اسلام در جامعه بوده است که از سوی مردم پذیرش قرار نگرفت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 16