منکرات بزرگ فراموش شده است/ اصلاح جامعه بدون اصلاح مسؤولان امکان پذیر نیست

آیت الله نمازی
نماینده ولی فقیه در کاشان، گفت: امر به معروف و نهی از منکر برای خیلی از افراد تداعی کننده حجاب و عفاف است در حالیکه منکرات بزرگ فراموش شده است.


آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان عصر روز چهارشنبه در همایش آمرین به معروف و ناهیان از منکر شهرستان کاشان در سالن شهدای پاسدار کاشان گفت: متاسفانه تاکنون به امر به معروف و نهی از منکر به صورت کارشناسی توجه نشده است و این فریضه فقط محدود به حجاب و عفاف شده است در حالیکه امر به معروف گستره وسیعی را در بر می گیرد که از آن غفلت شده است.

وی با اشاره به اینکه منکرات درشت فراموش شده است افزود: امروز در حالی شاهد منکرات بزرگی در نهادها، ارگان ها، ادارات و وزرات خانه ها  هستیم که بیشترین انرژی صرف موضوع حجاب و عفاف شده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر اصلاحات از بالا گفت: اصلاح جامعه بدون اصلاح مسؤولان امکان پذیر نیست چرا که مفاسد معلول سوء مدیریت ها است.

به گفته وی اختلاس ها و فسادهای بزرگی که در جامعه انجام می شود بیانگر این است که مدیریت در رأس کار صلاحیت پست و مقامی که به او داده شده است را ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری از سپردن پست و مقام هایی که امانت شهدا است به افراد ضعیف انتقاد کرد و گفت: مدیران ضعیف باعث می شوند تا مجموعه زیر دست آنها از ضعف آنها سوء استفاده و دست به اختلاس های کلان بزنند.

آیت الله نمازی وضعیت نابسمان اقتصادی، بیکاری و عدم رغبت جوانان به ازدواج را ناشی از مشکلات اقتصادی خواند و گفت: در چنین شرایطی ۳۲ میلیارد تومان از سوی یک وکیل از نهاد دولتی حق الاوکاله گرفته می شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر پاسخگو بودن همکارانش در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تهران گفت: کسانی که همه فکر خود را معطوف حجاب و عفاف کرده اند و از منکرات درشت غافل شده اند چه پاسخی برای غفلت خود دارند.

آیت الله نمازی گفت: اساس امر به معروف و نهی از منکر معرفت است و منشأ تمامی منکرات در جامعه جهل و نادانی است و فلسفه حجاب و عفاف را که ضامن سلامت جامعه و خانواده و امنیت اجتماعی است باید برای دانش آموزان در آموزش و پرورش و دانشجویان در دانشگاهها بیان شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه بر انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر تخصصی در هریک از ادارات و براساس موقعیت هر اداره و نهاد تأکید کرد گفت: ما باید منکرات و معروفات در آموزش و پرورش، منکرات و معروفات در دانشگاهها و … را شناسایی و سپس براساس هر یک از آنها برنامه ریزی کرد.

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر موضوع  مهم اقتصادی و حمایت از سرمایه گذار و تولید داخلی در سالهای گذشته گفت: ایجاد مشکل در راه سرمایه گذاری منکر بزرگی است که از این منکر بزرگ، منکرات فراوان دیگری تولید می شود.

نماینده ولی فقیه در ادامه انتخاب و نامگذاری هفته اول محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر را به دلیل این که  یکی از پیام های مکتب بزرگ عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر است را مناسب و عالمانه دانست و گفت: هرچند این دو فریضه بزرگ الهی در طول تاریخ اسلام و تشیع به دلایل مختلف منزوی شده است اما انتخاب هفته امر به معروف و نهی از منکر در هفته اول محرم انتخاب مناسبی است.

آیت الله نمازی از این که این فریضه عظیمه الهی حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود حاکمیت اسلامی نتوانسته به درستی احیاء شود اظهارتأسف کرد و گفت: در قرآن ۷ آیه در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر است که برخی از این آیات جنبه الزامی دارد و برخی دیگر توصیفی است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 2 =