عربستان انتشار اندیشه های تکفیری را متوقف کند

رفتارهای تفکیری‌ها غیرمسلمانان را از اسلام دور می کند، زیرا تکفیری ها با استناد به احادیث جعلی و آیات قرآن که هیچ تطابقی با رفتارهای آنها ندارد، مردم را می کُشند و سر می برند.


سید حسن نصرالله در سخنانی در مرکز سید الشهدا در جنوب بیروت به مناسبت ایام محرم، با بیان اینکه نخستین مسؤول جلوگیری از انتشار اندیشه‌های تکفیری عربستان سعودی است، خاطرنشان کرد: مدارسی که افرادی با تفکرات داعشی بیرون می دهد، باید بسته شوند.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: باید از انتشار این تفکر جلوگیری کرد و مسؤول نخست توقف گسترش این تفکر عربستان است؛ و باید توجه داشت که هواپیماهای ائتلاف بین المللی قادر نخواهند بود این روند را متوقف کنند. باید الگوی طبیعی از اسلام را ارائه داد و نشان داد که در این دین کسی کشته نمی‌شود و از او دزدی نمی‌شود و مورد خیانت و تجاوز قرار نمی گیرد بلکه مبتنی بر تسامح با دیگران است، زیرا دین ما دین گفت‌وگو است.
دبیر کل حزب الله اظهار داشت: آنان الگوی نادرستی از اسلام به نمایش می‌گذارند، به همین دلیل امروز مسؤولیت مسلمانان به عنوان افراد یک جامعه و یا عضوی از آن یا به عنوان اقلیت این است که با رفتار خود الگویی از اسلام را عرضه دارند. صدای ما باید رسا باشد، زیرا آنچه آنان انجام می دهند هیچ ارتباطی به اسلام ندارد، از همین رو فریادمان باید بیانگر اصل اسلام بوده و تصویر روشنی از آن ارائه دهد.
دبیر کل حزب الله لبنان گفت: دین اسلام درپی خونریزی نیست بلکه به فکر نجات مردم در دنیا و آخرت است .
سید حسن نصرالله اعلام کرد: جرایم و جنایات تکفیری‌ها، سنگین ترین ضربه را به اسلام زده است .
سید نصرالله خاطرنشان کرد: رفتارهای تفکیری‌ها غیرمسلمانان را از اسلام دور می کند، زیرا تکفیری ها با استناد به احادیث جعلی و آیات قرآن که هیچ تطابقی با رفتارهای آنها ندارد، مردم را می کُشند و سر می برند.
سید حسن نصرالله گفت: نتیجه رفتارهای تکفیری‌ها دور شدن غیرمسلمانان از اسلام است زیرا تکفیری ها با رفتارهای خود مسلمانان را گروهی وحشی و خونخوار جلوه می دهند، و با گذشت زمان بدبینی نسبت به اسلام بیشتر و گسترده می شود. 
دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: سیطره تکفیری‌ها بر بخش وسیعی از خاک برخی کشورها و رفتارهای آنها ایجاب می کند که درباره خطرات آنان هشدار بدهیم و آنچه هم اکنون در منطقه اتفاق می افتد، خطری بزرگ برای اسلام و جوامع مسلمان است .
سید حسن نصرالله اظهار داشت: تکفیری ها هر فردی غیر از خود را کافر می دانند، و خون، مال و ناموسش را مباح کرده اند .
سید نصرالله اعلام کرد : از ۱۰۰ سال پیش جریانی جدید در محدوده کشورهای عربی به وجود آمد و توانست حکومت را در برخی کشورها به دست بگیرد و پایه های قدرت خود را مستحکم کند و افکارش را در همه جهان گسترش بدهد و مدارس و دانشگاه هائی در سراسر جهان تشکیل دهد و مراکز تحقیقاتی ،  مطبوعات ، مراکز انتشاراتی و رسانه هائی ایجاد کند و برای ترویج افکار خود صدها میلیارد دلار در سراسر جهان هزینه کرده است.
سید حسن نصرالله گفت: ما نباید به حل مشکلات بسنده کنیم بلکه باید عوامل بروز جریان ها و گروه های تکفیری در جهان اسلام را نابود و ریشه کن کنیم .
سید حسن نصرالله با درخواست از همه مسلمانان برای دفاع از اسلام، اظهار داشت: علمای اهل تسنن و تشیع باید بیش از پیش برای تبیین واقعیت‌های دین اسلام به جهانیان تلاش کنند.
سید حسن نصرالله تأکید کرد: مبارزه با جریان تکفیری پیش از هر چیز باید مبارزه ای فرهنگی ، فکری و علمی باشد و مانع گسترش این جریان غیراسلامی شد .





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 11