با اقتدا به حضرت عباس تا آخرین نفس مرد میدان ولایت باشیم

حجت الاسلام نظافت با اشاره به ایستادگی حضرت عباس(ع) در راه ولایت، گفت: همچون حضرت عباس(ع) مرد میدان ولایت باشیم و هوای علمدارمان را داشته باشیم که اگر علم بیفتد دشمن به نابودی ما امیدوار می شود.


حجت الاسلام محمدجواد نظافت، مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج)، در اجتماع عظیم عزاداران تاسوعای حسینی در مسجد امام محمدتقی(ع) با بیان این که مؤمن در همه حال به بازگشت به سوی خدا توجه دارد، گفت: کسی که مرکبش شب و روز و دچار روزمرگی است، خواه ناخواه به سمت مرگ برده می شود هرچند به زعم خود ایستاده باشد.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ اظهار کرد: اکثر انسان ها از این برده شدن اجباری غافل هستند از این رو احساس ضرورتی نمی کنند که تلاش کنند در عین برده شدن، خود هم بروند و زاد و توشه ای برای مقصد سفر مهیا کنند.

با اختیار و آگاهی به سمت خروج از دنیا حرکت کنیم

حجت الاسلام نظافت با تأکید بر این که باید بردن اجباری را به رفتن اختیاری تبدیل کنیم، به آیاتی از قرآن کریم که در مورد عبث نبودن خلقت هستی است، اشاره و تصریح کرد: خداوند این همه امکانات و نعمت ها را در اختیار انسان قرار نداده است که زندگی او همچون زندگی حیوانی و محدود به شکم و شهوت باشد.

استاد حوزه علمیه مشهد با بیان این که اگر بنا بود انسان همچون حیوان زندگی کند، خداوند به او عقل نمی داد چرا که عقل مزاحم زندگی حیوانی است، افزود: از آن جا که ارزش انسان به واسطه بسیاری کمالات، بیش از حیوان است، قطعا هدف، راه و سبک زندگی او نیز باید متفاوت از حیوان باشد.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ با اشاره به فرازی از دعای امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه، گفت: معرفت به نعمت های خدا انسان را بیدار و متوجه می کند که بیهوده آفریده نشده و به سوی هدفی والا در حرکت است.

لزوم درک مفهوم زندگی و پرهیز از روزمرگی

حجت الاسلام نظافت با تأکید بر لزوم درک مفهوم زندگی و گرفتار نشدن در مسائل سطحی و روزمره، خاطرنشان کرد: جامعه ای که در آن به حق عمل نشود، جامعه ای حیوانی خواهد بود از این رو امام حسین(ع) فرمودند: «من مردن در راه خدا را جز سعادت و زندگی در سایه ستمگران را جز ذلت نمی بینم».

وی با بیان این که در راه و هدف حسین(ع)، شکست معنا ندارد، ادامه داد: بندگی خدا و مجاهدت در راه او برای همه قابل تحقق است به شرط آن که بخواهیم وقانع به زندگی حیوانی نشویم.

مدیرمدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) تأکید کرد: اگر حضرت ابالفضل العباس(ع) و حماسه آفرینان کربلا را آنگونه که هستند به دنیا معرفی کنیم، چنان جذبه ای دارد که بسیاری از مردم هدایت خواهند شد.

حجت الاسلام نظافت با اشاره به این که هر کسی لیاقت علمداری پرچم اسلام را ندارد، به عظمت روحی حضرت ابالفضل(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: روح مؤمن آنقدر بزرگ است که مانند حضرت عباس(ع) دنیا با همه وسعتش برای او زندان می شود؛ ارزش حضرت عباس(ع) به این است که با وجود این که بشر است اما از مقام یک فرشته هم بالاتر می رود.

تا آخرین نفس مرد میدان ولایت باشیم

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ با اشاره به اهمیت علَم و پرچم در هر انقلابی، گفت: همچون حضرت عباس(ع) مرد میدان ولایت باشیم و هوای علمدارمان را داشته باشیم که اگر علم بیفتد دشمن به نابودی ما امیدوار می شود.

استاد حوزه علمیه مشهد با بیان این که آزمایش های روزگار سخت شده و نباید در جنگ نرم بلغزیم، افزود: اصحاب امام حسین(ع) از هوس ها عبور کرده بودند؛ هر کس نتواند از هوس ها بگذرد، لیاقت یاری امام زمان(عج) را نخواهد داشت.

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ اظهار کرد: در زیارت حضرت ابالفضل العباس(ع) می خوانیم: «المطیع لله و لرسوله…» یعنی ایشان در عین شجاعت، خودسر نبوده و مطیع ولایت بودند؛ وقتی امام زمان از ایشان می خواهد برای کودکان آب بیاورد، دیگر به با دشمن نمی جنگد و همه هم و غمّ او رساندن آب به خیمه است و از همین رو بود که دشمن توانست ایشان را از پا دربیاورد.

حجت الاسلام نظافت با اشاره به ایستادگی حضرت عباس(ع) در راه ولایت تا آخرین نفس، گفت: باید از ایشان الگو بگیریم که تحت سخت ترین شرایط تا آخرین نفس و آخرین امکانات در راه ولایت مقابل دشمن بایستیم.

وی با طرح این پرسش که چرا امکانات راکد خود را در راه خدا به کار نمی گیریم و زندگی مان را در راه امام زمان(عج) بسیج نمی کنیم، افزود: مزد جانبازی در راه دین و ولایت، برادر ولی خدا شدن است چنان که حضرت عباس(ع) در واپسین لحظات به این افتخار نائل شد.

طعم مبارزه با شیطان را بچشید/ مکتب حسین(ع) تا همیشه تاریخ انسان ساز است

عضو هیات امنای اتاق فکر تبلیغ با اشاره به مراتب ایمان و خودسازی حضرت عباس(ع)، خطاب به جوانان تأکید کرد: جوانی، فصل خودسازی است؛ خود را برای روزهای خطر و لغزش، آماده کنید؛ با شیطان مبارزه کنید و ببینید خدا چگونه لذت های معنوی را به شما می چشاند.

مدیرمدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) یادآور شد: به گونه ای زندگی کنیم که وجودمان برای دین ارزش داشته باشد و نبودن ما به ضرر اسلام باشد.

حجت الاسلام نظافت با تأکید بر این که از همین امروز تصمیم بر یاری امام زمان خود بگیریم، به ایثارگری های شهدا در دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: شهدا نشان دادند عاشورا تکرار می شود و مکتب حسین(ع) همچنان انسان ساز است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 5 =