انقلاب اسلامی ادامه جریان کربلاست/ سازش با یزیدیان زمان دردی از مشکلات ما دوا نخواهد کرد

 آیت الله علم الهدی
امام‌جمعه مشهد بابیان این‌که کربلا و امام حسین (ع) یک اسطوره و افسانه نیست، عنوان کرد: کربلا و عاشورا یک حقیقت است که این جریان ادامه دارد و انقلاب اسلامی ما برگرفته از همین جریان است؛ انقلاب اسلامی یک عقیده و دین است.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام‌ جمعه مشهد مقدس در مراسم ظهر عاشورا در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این‌که حساس‌ترین دقایق روز عاشورای حسینی، ظهر عاشورا است، گفت: در کنار این اشک‌ها و ناله‌های ما ممکن است برای برخی این سؤال به وجود بیاید که آیا نتیجه این مصائب و مشکلاتی که برای این اهل‌بیت به وجود آمد، پیروزی انقلاب امام حسین (ع) است یا شکست؟

وی ادامه داد: ما همواره انقلاب سیدالشهدا را یک انقلاب پیروز شعار می‌دهیم اما اگر واقعاً با یک بینش تحلیلگرانه دقیق بررسی کنیم، آیا ما برحسب عشق و ارادت به اهل‌بیت پیامبر (ص) و دلدادگی خاصی که نسبت به ایشان و یارانشان داریم معتقدیم انقلاب سیدالشهدا پیروز است یا واقعاً انقلاب ایشان پیروز بود.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که پیروزی هر انقلاب و هر حرکتی بعد از پایان آن قابل قضاوت است، عنوان داشت: حرف ما در مسئله قیام امام حسین (ع) این است که قیام ایشان تمام نشده، اتفاق سال ۶۱ هجری سرآغاز یک حرکت بود، حضرت ابی‌عبدالله (ع) انقلابی را آغاز کرد که این انقلاب تا امروز نیز ادامه دارد.

وی به روایتی از امام رضا (ع) که به ریان بن شبیب فرمودند: «هر وقت به یاد حسین و اصحاب حسین افتادی بگو ای‌کاش من هم با شما باشم و فوز عظیم ببرم» اشاره کرد و اظهار داشت: این آرزویی که ایشان به ریان بن شبیب دستور می‌دهند آیا آرزوی تخیلی است یا قابل تحقق است؟ این‌که امام هشتم (ع) به یک نفر بگویند آرزو کن ۱۵۰ سال قبل باشی، آیا عقلانی است؟

امام‌جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: امام رضا (ع) به ریان بن شبیب گفتند که او به دیگران منتقل کند تا نسل به نسل برسد؛ یعنی امام رضا (ع) به من و شما نیز می‌گویند که بگویید: «یا لَیتَنی کُنتُ مَعکم فَأَفوزَ فَوزاً عَظیماً»؛ کربلا در تمام زمان‌هاست.

امروز هم با دشمن امام حسین (ع) دشمن هستیم

وی به اشاره‌های معصومین به ادامه‌دار بودن نهضت کربلا اشاره کرد و ابراز داشت: در زیارت جامعه کبیره و بیشتر زیارات می‌خوانید: «إنّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ اِلی یَوْمِ الْقِیامَهِ» یعنی من با دشمن شما می جنگم و با دوست شما دوست خواهم بود؛ شمایی که امروز زیارت عاشورا خواندید مسئله این است که امروز نیز کربلا وجود دارد و چون کربلا وجود دارد همین امروز هم هرکه با امام حسین (ع) می‌جنگد ما با او می‌جنگیم و هرکه در صف امام حسین (ع) است ما با او دست می‌دهیم.

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که کربلا و امام حسین (ع) یک اسطوره و افسانه نیست، عنوان کرد: کربلا و عاشورا یک حقیقت است که این جریان ادامه دارد و انقلاب اسلامی ما برگرفته از همین جریان است؛ انقلاب اسلامی یک عقیده و دین است، سیاست خشک و مقام پرستانه نیست، نقش انقلاب اسلامی ما، جهانی کردن کربلا بود و آن را جهانی کرد؛ دشمن درصدد بود که کربلا تنها در مجالس باشد اما انقلاب اسلامی کربلا را از دیواره حسینیه‌ها خارج و آن را در تمام دنیا مطرح کرد.

امروز یاران امام حسین (ع) تبدیل به میلیون‌ها نفر شده‌اند

وی ادامه داد: ۱۳ آبان یعنی همین، یعنی میدانی که ۱۴۰۰ سال پیش درصحنه کربلا به وجود آمد، ۱۳ آبان به وجود آمد و این میدان را جهانی کرد، آن ۱۲۰ نفر در کربلا تبدیل به میلیون‌ها نفر شد و در طرف مقابل نیز آن ۱۲۰ هزار نفر به میلیاردها نفر در جبهه مقابل تبدیل شدند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که مخاطب «هَیْهاتِ مِنّا الذلَّه» امام حسین (ع) جمع است، خاطرنشان کرد: ایشان می‌فرمایند: «این زنازاده مرا بین کشته شدن و پذیرفتن ذلت قرار داد»؛ ایشان ابتدا برای خود می‌گویند اما برای رهایی از ذلت، جمع را مخاطب قرار می‌دهند، می‌گویند: « از ما ذلت دور است»؛ این «ما» شامل امروز نیز می‌شود، ما یک جریان هستیم یعنی امام حسین (ع) تبار و  جریانی را آغاز کرده که محبان ایشان هرگاه در این جریان قرارگرفته‌اند زیر بار ذلت نخواهند رفت.

وی به وجود جریان تحمیل ذلت در دوران کنونی اشاره کرد و گفت: امروز نیز استکبار آمد و خواست دین را براندازی کند، ما را سر یک جریان قرار دادند که جلاد و آدم کش استکبار آزاد باشند و هر جنایتی خواستند در سرزمین امام‌حسینی انجام دهند مصونیت داشته باشند، امام بزرگوار ما بعد از ۱۴۰۰ سال از کربلا گفتند من نیز فرزند این امام حسین (ع) هستم پس ما تن به این ذلت نمی‌دهیم.

عاشورا بستری جهانی پیدا کرده است

امام‌جمعه مشهد مقدس بیان داشت: آن روز امام خمینی (ره) گفت «هَیْهاتِ مِنّا الذلَّه» و رفتند جاسوس خانه آمریکا را گرفتند؛ اگر ما این «هَیْهاتِ مِنّا الذلَّه» را نداشته باشیم دیگر حسینی نیستیم؛ عاشورا افسانه و قصه نیست بلکه سرآغاز یک حرکت است که امروز بستر جهانی پیداکرده.

وی تأکید کرد: امام حسین (ع) می‌فرماید: «مثل ما با مثل یزید بیعت نمی‌کند»، بحث جریان است که در بستر تاریخ و تداوم جریان عاشورا هرکه امام حسین (ع) آمد با هیچ‌کسی همچون یزید بیعت نمی‌کند؛ روزی یزید، اوباما، کری و نتانیاهو است، روزی آمریکا می‌شود یزید و مردمی که در جریان سیدالشهدا (ع) هستند با یزیدی همچون آمریکا و اسرائیل بیعت نمی‌کنند.

این کشور، کشور حسینی است

آیت‌الله علم‌الهدی خطاب به حامیان پذیرش ذلت، گفت: جریان‌های سیاسی که احساس می‌کنند که با آمریکا دست‌به‌دست دهند و این مملکت را موقعیت فرصت‌طلبی و جفتک‌اندازی خود قرار دهند، این فتیله را از گوش خود بیرون کنند که این کشور و مملکت، مملکت حسینی است.

وی خاطرنشان کرد: هنری که امام (ره) و مردم ما داشتند این بود که کربلا را جهانی کردند که امروز جبهه امام حسین (ع) به پهنای همه دنیا می‌جنگد، «هَیْهاتِ مِنّا الذلَّه» خط راهبردی ماست؛ کربلا، حسین ، عاشورا و خط امام حسین (ع) را به خاطر شکم و جانمان معامله نمی‌کنیم.

امام‌جمعه مشهد مقدس ادامه داد: آن روز عده‌ای ریزش کردند و شب عاشورا رفتند اما امروز میلیون‌ها نفر پای این پرچم ایستاده‌اند و هرگز آن را رها نخواهند کرد؛ این جبهه امروز جهانی شده و تمام دنیا را فراگرفته است و برای همین امام زمان (عج) می‌آیند و دنیا را اصلاح خواهند کرد.

وی یادآور شد: اگر این جریان در آن روز شروع نمی‌شد و این جبهه اعتراضی در برابر ظلم و استکبار شکل نمی‌گرفت و امروز جهانی نمی‌شد، چنین روزی که آخرین نفر از نسل حسین (ع) ظهور کند و انقلاب را به پیروزی برساند نیز نمی‌رسید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 7