رابطه عافیت­طلبی و مقاومت در برابر استکبار/ عافیت‌طلب‌ها خواستار پایان جنگ تحمیلی بودند

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری
حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان این‌که عافیت­طلبی سبب کاهش مقاومت در برابر استکبار جهانی می­شود، گفت: عافیت‌طلب‌ها و دنیاطلب‌ها نه جزو لشگر حق هستند و نه جزو لشگر باطل، اما اقدام آنان همواره به نفع لشگر باطل تمام می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری، عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا در دهمین شب مراسم عزای حسینی هیأت رزمندگان اسلام گفت: یاران امام حسن(ع) منحصر به ۷۲ نفر و روز عاشورا نبودند و هر کسی که از زمان خلقت حضرت آدم تا روز قیامت جریان حق را یاری کند و یاور ولایت باشد از یاران سیدالشهدا است و قاتلان امام حسین(ع) فقط سپاه عمر بن سعد نبودند بلکه در طول تاریخ افرادی که جریان باطل و ظلم را حمایت کنند جزو لشگریان یزید هستند.

حجت‌الاسلام ماندگاری مردم دوران امام حسین(ع) را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: دسته اول کسانی بودند که امام حسین(ع) را در حادثه کربلا یاری کردند، دسته دوم شامل  افرادی می شود  که در لشگریان یزید و  سپاه عمر سعد در برابر سیدالشهدا صف‌آرایی کردند ولی دسته سوم افراد عافیت‌طلب و دنیاطلبی بودند که جزو یاران امام حسین(ع) و  لشگر یزید نبودند و فقط تماشاچی حادثه کربلا شدند و نتیجه عافیت‌طلبی به نفع لشگریان یزید شد.

وی با بیان این که  سیاست یزید این بود که اگر مردم طرفدار لشگر یزید نبودند، جزو یاران امام حسین(ع)  هم نباشند، ابراز کرد: آمریکا و اسراییل یزیدیان امروز جهان هستند و تمام تلاششان را می کنند تا  مردم جهان را طرفدار سیاست‌های آمریکا و اسراییل شوند یا این که عافیت‌طلب بوده و نسبت به کشتار مردم مظلوم فلسطین و کشتار مسلمانان در سوریه بی­تفاوت باشند.

وی با بیان این که افراد عافیت‌طلب اهل مقاومت و جهاد و استقامت و جنگ نیستند، گفت: عافیت‌طلب‌ها چهره­های موجه و مقبول در جامعه دارند در زمان امام علی(ع) ابوموسی اشعری نماد عافیت‌طلب‌ها بود و در زمان امام حسین(ع) شریح قاضی جزو عافیت­طلبان محسوب می‌شد.

حجت‌الاسلام ماندگاری اظهار داشت: در انقلاب اسلامی نسبت به جنگ تحمیلی دو تفکر وجود داشت، دسته اول رزمندگانی بودند که در جنگ تحمیلی در جبهه‌ها حضور داشتند و به مقاومت و دفاع از مملکت می‌پرداختند و کسانی نیز عافیت‌طلب، دنیاطلب و مخالف جنگ بودند.

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا ابراز کرد: عافیت‌طلب‌ها و مخالفان جنگ در ادارات دولتی و کارخانه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه افرادی را که جبهه می­رفتند از امکانات و حقوقشان محروم می‌کردند تا این نیروهای از جبهه رفتن پشیمان شوند و جبهه‌ها خالی از نیروی شود؛ و این عافیت‌طلب‌ها خواستار پایان جنگ و صلح با صدام بودند و به هدف دست یافتند و امام را مجبور کردند تا صلح را بپذیرد و جام زهر را به امام راحل نوشاندند.

حجت‌الاسلام ماندگاری بیان کرد: از اول انقلاب در دولت موقت کسانی خواستار صلح با آمریکا بودند و در این زمان نیز برخی از مسؤولان دولتی به دنبال رابطه برقرار کردن با دشمنان نظام هستند در این زمان استکبار جهانی قصد دارد ضریب مقاومت مسوؤلان نظام و مردم را کم کند.

وی با بیان این که انرژی هسته‌ای نماد مقاومت برای مردم ایران است، گفت: اگر استکبار جهانی بتواند انرژی هسته‌ای ایران را تعطیل کند باز هم نظام جمهوری اسلامی را در فشار قرار می‌دهد تا فعالیت‌های موشکی، فرهنگی و حتی از اسلام دست بردارد.

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا بیان کرد: برخی از مسؤولان در جمهوری از نعره­کشی­­ها و یاوه­گویی­های یزیدان زمان ترسیدند و به دنبال صلح و توافق با استکبار جهانی هستند؛ برخی از عافیت‌طلبان نیز مردم از جنگ و تحریم‌ها اقتصادی می‌ترسانند.

حجت‌الاسلام ماندگاری در بخش دیگر از سخنان خود گفت: امام حسین(ع) در روز عاشورا چند مرتبه با لشگریان عمر سعد صحبت کرد ولی هیچ تأثیری بر آن‌ها نگذاشت زیرا آنها به دنبال عافیت‌طلبی، دنیاطلبی و به دست آوردن رفاه مادی در زندگی بودند.

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا بیان کرد: اگر مردم دریابند که مشکلات موقتی است، مشکلات، جنگ و تحریم‌های موقتی است هر چقدر در برابر این مشکلات مقاومت و صبر در برابر مشکلات داشته باشند اجر و پاداش اخروی بیشتر دریافت خواهند کرد، ضریب مقاوتشان افزایش می‌یابد.

وی گفت: گر انسان دریابد که عالم محضر خدا است، ضریب مقاومتش افزایش می‌یابد؛ خداوند، پیامبران، ائمه اطها(ع) و فرشتگان، شهدا، زمین، اعضا و جوارح بر اعمال و فعالیت‌های انسان نظارت دارند؛ اگر مردم بفهمند که در محضر این همه بیننده هستند، ضریب مقاومتشان در برابر مشکلات و دشمنان اسلام افزایش می‌یابد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 6