تلاش جاسوسان اسرائیلی برای ترور رحیم‌پورازغدی/ جنگ مذهبی در ایران هدف شیعه انگلیسی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: چندین تیم آموزش دیده اسرائیلی برای ترور بنده به ایران اعزام شده بودند که توسط وزارت اطلاعات منهدم شدند.


به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن رحیم‌‌پورازغدی در نشست تخصصی بزم اندیشه با موضوع بررسی عزاداری ماه محرم که در محل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار کرد: عزاداری اعم از مداحی و مرثیه‌خوانی و جریان هیئت‌های مذهبی به عنوان یک نهاد اجتماعی در جهان حرکتی بی‌نظیر و ارزشمند است.

رحیم پورازغدی افزود: در هیچ یک از ادیان و مذاهب اینچنین نهاد اجتماعی که به صورت تشکیلاتی به عزاداری بپردازند دیده نمی‌شود و بدون شک هیئات مذهبی معجزه تشیع است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بیش از هزار سال است مداحی و روضه‌خوانی توانسته پرچم امام حسین (ع) را در جهان برافراشته نگاه دارد، ادامه داد: اشک ریختن برای سیدالشهدا و عزاداری در مصیبت اهل بیت(ع) همچون نماز جمعه یک حرکت عبادی سیاسی است چرا که قطعا اگر کربلا یک جریان سیاسی نبود، اتفاق نمی‌افتاد.

وی تاکید کرد: هرکس تلاش کند که عزاداری اهل بیت(ع)‌ و به ویژه اباعبدالله(ع)‌ را به عواطف شخصی خود مبدل کند فرهنگ اهل بیت و تشیع را زیر سؤال برده است.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: در دوران ستم‌شاهی دربار به هیأت‌های عزاداری،‌ پرچم امام حسین(ع) می‌داد اما تاکید داشت که عزاداری باید از سیاست جدا باشد و مسائل سیاسی به هیچ عنوان در مراسمات عزاداری مطرح نشود.

وی با تأکید بر اینکه دو نوع مداح در کربلا وجود دارد،‌ ابراز داشت: یک عده کسانی هستند که دم از اهل بیت(ع) و عزاداری در مصیبت‌های ائمه معصومین می‌زنند اما در عین حال تمام حواسشان به زندگی شخصی خودشان است.

وی تاکید کرد: طی هفته‌های اخیر بنده در یکی از سخنرانی‌هایم بیانات دو تن از مراجع را در ارتباط با برپایی عزاداری مطرح کردم که رسانه‌های معاند و شبکه‌های ماهواره‌ای که به اسم اهل بیت(ع) از انگلیس تغذیه می‌شوند، سخنان من را به صورت وارونه منتشر کردند.

وی افزود: من در این سخنرانی عنوان کردم که دو تن از مراجع قم تاکید دارند که دهه‌های عزاداری نباید گسترده شود چرا که با این امر موجب تحت‌الشعاع قرار گرفتن دهه محرم می‌شود، با اینکه باید در تمام ۳۶۵ روز سال به فکر اهل بیت(ع) بود اما نباید تمام سال را به عزاداری پرداخت.

وی عنوان داشت: شبکه‌های ماهواره‌ای سخنان بنده را اینگونه منتشر کردند که من مخالف عزاداری هستم و وجود حضرت امام حسین(ع) را انکار می‌کنم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه عزاداری برای امام حسین(ع) باید همانند یک نگین در تمام ایام سال بدرخشد، خاطرنشان کرد: امروزه ما با یک عده آدم‌های فاسد روبرو هستیم که در عزاداری امام حسین(ع) به اسم تشیع بدعت می‌گذارند. قطعا برخی که به اسم عزاداری آبروی اهل بیت‌(ع)‌ را می‌ریزند خائنند.

وی ادامه داد: برخی در همین عاشورا و تاسوعای امسال قلاده سگ به گردن انداختند و اینگونه به عزاداری پرداختند، درحالی که این اقدام آنها نه تنها عزاداری نبود، بلکه از بین‌روی آبروی اهل بیت(ع) بود، همین افراد بودند که در کربلا کشتن امام حسین(ع) را خدمت به دین می‌دانستند.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه بیداری اسلامی را دشمنان به جنگ شیعه و سنی تبدیل کردند، ادامه داد: استکبار جهانی این خط را به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کرد که از بیداری اسلامی ایجاد شده در جهان در جهت ایجاد جنگ بین شیعه و سنی در ایران استفاده کنند.

وی اشاره‌ای به دستگیری سه تیم جاسوسی اسرائیل در ایران از سوی وزارت اطلاعات کرد و افزود: همان تیمی که دانشمندان هسته‌ای کشورمان را ترور کرد، به دنبال ترور بنده هم بود که با هوشیاری وزارت اطلاعات به هدف خود نرسید ریگی هم در اعترافات خود عنوان کرده بود که قصد ترور بنده را داشته است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 12