حجت‌الاسلام قرائتی: درب مساجد پس از اقامه نماز نباید بسته باشد

1cfbbd

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: در حالی که بسیاری از مراکز خدماتی و رفاهی فعالیت شبانه‌روزی دارند اما مساجد پس از اقامه نماز بسته می‌شوند و کسی نمی‌تواند از آنها استفاده کند.


به گزارش  روابط عمومی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر مشهد، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در مراسم رونمایی از کتاب جدید خود به عنوان «سیمای مسکن و شهر اسلامی» اظهار کرد: متاسفانه در ۳۴ سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد کتابی در زمینه آموزه‌های اسلامی در حوزه شهرسازی نوشته نشده و با وجود اهمیت فراوان از این بخش غفلت شده است.

وی افزود: به همین دلیل از چند سال پیش تلاش کردم با استفاده از قرآن کریم و احادیث ائمه(ع)، نکاتی را در بخش شهرسازی استخراج کنم که امروز در کتابی به نام «سیمای مسکن و شهر اسلامی» به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

قرائتی خاطرنشان کرد: توصیه من به همه مدیران شهری در بخش‌های مختلف و اعضای شورای اسلامی شهرها و کسانی که به دنبال گرفتن پروانه ساخت و ساز از شهرداری هستند، این است که حتما این کتاب را بخوانند تا با دستورات اسلام در حوزه شهرسازی آشنا شوند.

وی تصریح کرد: یکی از نیازهای اصلی امروز شهرهای کشور مسجد است به صورتی که اگر بخواهیم مواد خوراکی بخریم با طی کردن کمترین فاصله به مغازه می‌رسیم اما اگر بخواهیم نماز بخوانیم با پیمودن چند کیلومتر هم مسجد پیدا نمی‌کنیم.

قرائتی با انتقاد از بسته‌‌بودن مساجد پس از اقامه نمازهای روزانه گفت: بسیاری از مراکز خدماتی و رفاهی فعالیت شبانه‌روزی دارند اما مساجد پس از اقامه نماز بسته می‌شوند و دیگر کسی نمی‌تواند از آنها استفاده کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: اسراف تنها ویژه مواد غذایی نیست و هنگامی که یک سالن اجتماعات با هزینه سنگین ساخته می‌شود و تنها برای چند برنامه در سال مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیز اسراف است.

وی افزود: شهرداری‌ها با توجه به توان مالی خود می‌توانند در هر منطقه یک تالار عروسی ساخته و در اختیار جوانان قرار دهند تا تشویقی برای ازدواج باشد.

قرائتی اظهار کرد: نگهداری سالمندان در خارج از شهر کار غلطی است و باید در مجتمع‌های مسکونی و محلات مختلف چند آپارتمان ایجاد کرد تا سالمندان در نزدیک‌ترین فاصله به فرزندان خود زندگی کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 3