حجت الاسلام ماندگاری: نبود برنامه‌های دینی عامل معضلات جامعه است

حجت الاسلام ماندگاری
حجت الاسلام ماندگاری در سلسله برنامه های تبلیغی محرم الحرام حرم مطهررضوی برضرورت برنامه ریزی در زندگی تاکید کرد و ریشه معضلات جامعه را نداشتن برنامه دینی در زندگی عنوان کرد.


 
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی ماندگاری، عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا، شامگاه ۲۲ آبان ماه در سلسله برنامه های تبلیغی محرم الحرام حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی(ره) اظهار داشت: امروز اسراف در جامعه غوغا کرده است؛ برخی هزینه جهیزیه دختر دم بخت یا درمان فرزند خود را ندارند اما عده ای با چیدمان چند نوع غذای برای مهمان، مجالس چشم و هم چشم به اسراف می‌پردازند.

 

وی برضرورت برنامه ریزی در زندگی تاکید کرد و گفت: عامل همه معضلات به دلیل این است که برنامه دینی در زندگی نداریم حتی برای لباس پوشیدن هم باید برنامه داشته باشیم به طور مثال لباس‌های ما نباید سبب بی‌حیایی، تفاخر و اسراف باشد.

 

حجت الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: اگر بی حیای در جامعه زیاد، نماز کم می شود. اگر نماز کم گرفتاری ها زیاد می‌شود و یکی از گرفتاری‌ها گرانی است همه ما  از کنار این گرفتاری ها بدون عکس العمل رد می‌شویم و در برابر بی‌حیایی ها و اسراف ها سکوت می‌کنیم.

 

کارشناس دینی رسانه ملی ابراز کرد: قبل از شروع هرکاری باید برای آن برنامه ریزی و حین انجامش باید از آن مراقبت کنیم، پس از انجام آن نیز باید محاسبه کنیم ببنیم چطور آن کار را انجام داده ایم؛ هر کاری از خرید لباس، تفریح تا انجام پروژه های بزرگ کاری.

 

وی با اشاره به شب جمعه که شب مغفرت و رحمت الهی است، تاکید کرد: در این شب می توان توبه کرد و یقین بدانیم که خداوند می بخشد اما به شرطی که تصمیم بگیریم سراغ گناه نرویم و مسیری که ما را به گناه می‌کشانده است را عوض یا حذف کنیم.

 

عضو هیأت مدیره مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: به طور مثال اگر عامل و مسیر گناهی خط موبایل، گوشی و یا شغل آن فرد است باید آن را حذف یا تغییر دهد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 11