پاسخ رسمی پاپ به نامه آیت الله مکارم/ موضع گیری روشن رهبران دینی علیه خشونت یک ضرورت است


 کاردینال جین لویس توران رییس شورای گفت وگوی بین ادیان واتیکان در پاسخ به نامه چندی قبل حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: موضع گیری روشن رهبران دینی علیه خشونت، بویژه خشونت های صورت گرفته به نام دین یک "باید و ضرورت" است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کاردینال جین لویس توران رییس شورای گفت وگوی بین ادیان واتیکان در پاسخ به نامه حضرت آیت الله مکارم شیرازی از آمادگی کلیسای کاتولیک برای ترویج و حمایت از کرامت انسانی و حقوق برآمده از آن خبر داد.

متن نامه به شرح ذیل است:

عالیجناب
حضرتعالی طی نامه ای به جناب پاپ فرانسیس در تاریخ ۱۸ آگوست ۲۰۱۴ (۲۷ شهریور ماه)، قاطعانه جنایات صورت گرفته توسط گروه به اصطلاح "دولت اسلامی" علی الخصوص علیه مسیحیان، ایزدی ها و دیگر گروه های قومی و مذهبی را محکوم نمودید.


پاپ فرانسیس از نامه و موضع شما تشکر می نمایند چراکه موضع گیری روشن رهبران دینی علیه خشونت، بویژه خشونت های صورت گرفته به نام دین یک " باید و ضرورت" است. در حقیقت، مومنان نیازمند و در انتظار شنیدن هدایت راستین از سوی رهبران دینیشان بویژه در زمان های سخت هستند.


از سوی دیگر بنده با شما موافقم که محکومیت بی عدالتی ها و جنایات رخ داده در گذشته و مواردی که احتمال دارد درآینده صورت گیرد، باید به روشنی و به اتفاق آراء انجام پذیرد به گونه ای که گواه معتبری بر این حقیقت باشد که ادیان می بایست باعث ترویج عدالت، صلح و برادری باشند.


من به شما این اطمینان را می دهم که کلیسای کاتولیک تحت هدایت پاپ فرانسیس، در مسیر ترویج و حمایت از کرامت انسانی و حقوق برآمده از آن پایدار خواهد بود.


از این فرصت استفاده کرده و بهترین آرزوها، امنیت و سلامتی را برای شما آرزو می نمایم.


کاردینال جین لویس توران
رئیس شورای گفتگوی بین ادیان واتیکان






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 10