برنامه های دهه سوم محرم در حرم رضوی

حرم مطهر رضوی
 معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، ویژه برنامه های تبلیغی- مذهبی دهه سوم محرم الحرام در حرم مطهر حضرت علی بن موسی رضا(ع) را تشریح کرد.


حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در تشریح ویژه برنامه های دهه سوم محرم الحرام حرم مطهر رضوی گفت: سیره و زندگانی امام سجاد(ع)، اخلاق زندگی از منظر قرآن و حدیث، نقش کشتی نجات در دولت امام زمان(عج)، ویژگی و صفات شیعه و شخصیت امام سجاد(ع) موضوعاتی است که در سخنرانی های این دهه تبیین می‌شود.


وی تصریح کرد: آیت الله سیداحمدعلم الهدی، امام جمعه مشهد، حجج الاسلام سیدحسین حسینی، کاظم راشدیزدی، ابراهیم انصاری پیرامون موضوعات فوق در رواق امام خمینی به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

 

وی با اشاره به برنامه های بیان معارف اهل بیت(ع) در شبستان گرم، تصریح کرد: معارف سجادیه، شرح فرازهایی ازصحیفه سجادیه، تربیت دینی و شرح فرازهایی از خطبه امام سجاد(ع) موضوعاتی است که در دهه سوم محرم در شبستان گرم تبیین می‌شود.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی اضافه کرد: حجج الاسلام محمدهادی مشیری، قدرت االله امانی، ابراهیم تقوی فر، علی بیاتی سخنرانانی هستند که به بیان معارف اهل بیت(ع) می‌پردازند.

 

وی در ادامه از برگزاری حلقه های معرفت و سخنرانی ویژه خواهران با موضوع تبیین معارف آثار و برکات حسینی(ع) در دونوبت قبل از نماز ظهر و نماز مغرب در رواق‌های دارالاجابه و دارالحکمه خبرداد.

 

حجت الاسلام حسینی، قرائت ادعیه، زیارت و مرثیه سرایی و عزاداری از سوی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) و تبیین احکام امربه معرف ونهی ازمنکر، احکام عزاداری و احکام زائر را دیگر برنامه‌های حرم رضوی ویژه عموم زائران و مجاوران عنوان کرد.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی یادآور شد: مراسم عزاداری، سخنرانی و بیان احکام، پاسخگویی به سوالات شرعی، ویژه زائران غیرایرانی نیز در رواق‌های غدیر، کوثر و شیخ حر عاملی برگزار می‌شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 3 =