هدف تکفیری ها تکمیل پروژه اسلام هراسی است/ ریشه داعش به وهابیت باز می‌گردد


آیت‌الله سبحانی:
حضرت آیت‌الله سبحانی یکی از عملکرد‌های بسیجیان را تشریح جنایات گروهک‌های تروریستی همانند داعش دانست و عنوان کرد: از سوی بسیجیان باید در کشور جنایات و آدمکشی تروریست‌های داعشی برای مردم تشریح شود.

حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید یکشنبه شب در دیدار سردار نقدی و جمعی از مسؤولان بسیجی و سپاهی استان قم با تأکید بر تقویت و گسترش نیروهای بسیجی در مرزهای کشور گفت: به هر میزان نیروی بسیجی در مرزهای کشور فعال باشند از کشور می‌توان بهتر حفاظت کرد.

وی افزود: البته در حواشی کشور افرادی هستند که از نظر فکری مقداری با ما اختلاف دارند، ولی در عین حال این اختلافات فکری را باید نادیده گرفت و از میان آنها جوانان غیوری را تربیت کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که مشترکات اسلام باید حلقه وصل میان ما و دیگر مذاهب کشور باشد، خاطرنشان کرد: همه ما معتقد به اسلام، قرآن، دفاع از مسجد القصی و مسلمانان هستیم، با تکیه بر این مشترکات باید در همه نقاط کشور بسیجی منسجم و واحد داشته باشیم.

حضرت آیت‌الله سبحانی یکی از عملکرد‌های بسیجیان را تشریح جنایات گروهک‌های تروریستی همانند داعش دانست و عنوان کرد: از سوی بسیجیان باید در کشور جنایات و آدمکشی تروریست‌های داعشی برای مردم تشریح شود.

وی ادامه داد: بسیجیان باید بیان کنند آدمکشی این تروریست‌ها هیچ ارتباطی با اسلام ندارد؛ در تمام غزوات دوران پیامبر(ص) تنها ۸۰۰ نفر کشته شدند، در حالی که این‌ها گاهی در یک واقعه ۸۰۰ نفر را سر می‌برند.

این مرجع تقلید تأکید کرد: این وضعی که تروریست‌های داعشی پیش آورده‌اند خدا می‌داند آلت دست چه کسانی هستند، این‌ها می‌خواهند اسلام را بد نام کرده و به جهانیان بگویند اسلام دین آدمکشی، بی‌رحمی و قساوت است.

وی یادآور شد: جنایات تروریست‌های داعشی سبب شد تا گسترش اسلام در غرب به صورت چشم گیری کاهش یابد.

حضرت آیت‌الله سبحانی بیان داشت: هر کدام از بسیجیان باید منبر اسلامی برای تبیین و تشریح جنایات تروریست‌های داعشی باشند و بگویند کار این‌ها هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

وی ادامه داد: عمل تروریست‌های داعشی صد درصد مخالف اسلام است؛ ریشه این تروریست‌ها نیز به وهابیت باز می‌گردد و بسیجیان این موضوع را برای مردم تبیین کنند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که اکنون چهره واقعی وهابیت برای جهانیان مشخص شده است، گفت: وهابیت سال‌ها چهره اصلی خود را پنهان کرده بود، ولی امروز چهره واقعی آنها برای مردم مشخص شد و افراد می‌دانند که کار آنها درباره اسلام تنها ظاهر سازی بوده و نمی‌خواهند آن را اجرا کنند.

وی اظهار داشت: حتی کار به جایی رسیده که کشور مصر می‌خواهد با تشکیل کنگره‌ایی با حضور علمای شیعه، اهل تسنن و مسیحیان از تروریست‌ها و تکفیری‌ها برائت بجوید.

حضرت آیت‌الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر گسترش فرهنگ حفظ قرآن در میان بسیجیان نیز خاطرنشان کرد: در میان این افراد باید حافظ قرآن نیز وجود داشته باشد، چرا که قرآن سبب ارتقای روحیه آنها می‌شود.

وی افزود: البته در میان بسیجیان حافظ قرآن وجود دارد ولی با عنایت بیشتر می‌توان فکر و روحیه آنها را جلای بیشتری داد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 9