مسؤولان در عرصه اقتصادی ضعیف عمل کردند

آیت الله نوری همدانی
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که بر اساس اقتصاد اسلامی باید همه مردم در رفاه باشند و فقر و بی‌کاری ریشه‌کن شود، گفت: متأسفانه در این زمینه آن‌گونه که باید، کار نشده است.


حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از کارکنان سپاه پاسداران به تببین ساختار اقتصادی از منظر اسلامی، اظهار داشت: اسلام اقتصاد کاپیتالیستی و سرمایه داری را قبول ندارد؛ اسلام می خواهد همه مردم در رفاه باشند.

وی در انتقاد از عملکرد دولت در زمینه اقتصاد، گفت: بر اساس اقتصاد اسلامی نباید در جامعه محتاج و فقیر وجود داشته باشد، فقر و بی‌کاری باید از بین برود و نعمت‌های الهی ارزان به دست مردم برسد؛ متاسفانه در این زمینه آن گونه که باید، کار نشده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که بخش عمده‌ای از تورم ناشی از عدم نظارت و اشراف بر قیمت‌ها است، بیان داشت: بارها به مسؤولان پیشنهاد کرده‌ام که مانند بسیاری از کشورها قیمت‌ها را یکسان سازی کنند؛ در حال حاضر قیمت اجناس و خدمات مختلف در مناطق گوناگون یک شهر و یا در مقایسه استان‌ها بایکدیگر متفاوت است.

حضرت آیت الله نوری همدانی به بیان روایتی از امام صادق(ع)در این زمینه، پرداخت و گفت: حضرت می‌فرماید همه مردم به امنیت، عدل و فراوانی نعمت نیاز دارند، تلاش برای تحقق این امور وظیفه دولت‌ها است؛ البته به برکت انقلاب کشور ما در بالاترین سطوح امنیت قرار دارد.

وی حفظ حقوق مردم و جلوگیری از ظلم را از مصادیق مهم اجرای عدالت دانست و بیان کرد: امام سجاد(ع) یک رساله حقوقی دارند که در کتاب تحف العقول آمده است؛ در این رساله ۵۰ حق مهم انسان در ارتباط با دیگران مشخص شده است، اگر می‌خواهیم عدالت در جامعه پیاده شود باید این ۵۰ حق اجرایی شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت ساختار فرهنگی در جامعه اسلامی، گفت: ایمان و عقیده مردم بسیار مهم است؛ انقلاب اسلامی ما نیز برهمین اساس شکل گرفته است؛ ایثار و شهادت، روحیه خود باوری از جمله فرهنگ‌هایی است که انقلاب در جامعه نهادینه کرد و باید این فرهنگ‌ها حفظ و تقویت شوند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 7