آیت‌الله جوادی آملی: دانش دینی دانشگاه را اسلامی می‌کند/غربی‌ها امروز چون از آدم کشی خسته‌ شده‌اند دم از دموکراسی می‌زنند.

آیت الله جوادی آملی
حضرت آیت‌الله جوادی آملی با بیان این‌که غربی‌ها در یک جنگ ۸۰ میلیون نفر را زیر خاک کردند، اظهار داشت: این‌ها امروز چون از آدم کشی خسته‌ شده‌اند دم از دموکراسی می‌زنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی‌ آملی از مراجع تقلید پنج شنبه شب در دیدار رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از آن جهت که مؤسس آن امام راحل و نام مبارک اسلام بروی آن است، باید واقعا اسلامی باشد.

وی افزود: حرف نخست را در دانشگاه دانش می‌زند، داشتن نمازخانه، مصلی، تفکیک جنسیتی، آرم جمهوری اسلامی ایران دانشگاه را اسلامی نمی‌کند بلکه این‌ها تأیید کننده هستند.

مفسر برجسته قرآن کریم با تأکید بر این‌که اگر دانش اسلامی باشد دانشگاه اسلامی می‌شود، اظهار داشت: اگر دانش اسلامی نباشد دانشگاه اسلامی نخواهد بود، یعنی متون دروس باید اسلامی باشد.

وی ادامه داد: وقتی دانش دینی نباشد دانشگاه دینی نخواهیم داشت، شاید برای برخی از افراد علم دینی افسانه باشد.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی با بیان این‌که علم دینی را باید فلسفه بیان کند، اظهار داشت: علم دینی مربوط به هستی شناسی است، از این‌رو باید فیلسوف آن را بیان کند.

وی تصریح کرد: صورت مسأله علم دینی را تنها باید به فیلسوف بدهیم؛ حال اگر فیلسوف ملحد باشد و خدا را انکار کند، نخست خودزنی کرده و خود را آلوده می‌کند، سپس تمام علوم را غیر دینی بیان می‌کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم عنوان کرد: ولی اگر فیلسوف کج راه نرفته، خدا و دین را بپذیرد، نخست با این علم خود را نورانی کرده و سپس تمام علوم را دینی بیان می‌کند؛ چرا که همه چیز را برای خدا می‌داند.

وی بیان داشت: دانشگاه باید مشخص کند که تمام عالم کار خداوند متعال است؛ حال اگر دانشگاهی این‌گونه باشد استاد نیز در تدریس خود تنها قسمتی از کار خدا را بیان می‌کند.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی با بیان این‌که دانشگاه باید فعل خدا را مورد بحث قرار دهد، خاطرنشان کرد: در جهان چیزی که به خدا ارتباط نداشته باشد نداریم، وقتی استاد دانشگاه می‌گوید خدا چنین کرد چنان کرد این علم دینی می‌شود.

مفسر برجسته قرآن کریم با بیان این‌که دین سبب حرکت فرد می‌شود، اظهار داشت: اکنون در کشور کنار سفره قرآن و عترت نشسته‌ایم، همین دین بود که سبب شد جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس حاضر شده و به جهاد بپردازند.

وی افزود: پرچم سه رنگ ما در طول تاریخ وجود داشت ولی وقتی افراد به پرچم اهل‌بیت(ع) متوسل شدند در برابر دشمنان ایستادند؛ خود این پرچم سه رنگ نمی‌تواند حتی خود را حفظ کند بلکه پرچم ائمه اطهار(ع) سبب حفظ دین، کشور و حتی این پرچم سه رنگ می‌شود.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی دنیا، آخرت، شرف، آبرو و عزت را در توسل به اهل‌بیت(ع) بیان کرد و گفت: اکنون تمام دنیا در برابر ما ایستاده‌ است، ولی همین «یا علی، یا حسین و یا زهرا» ما را حفظ کرده و می‌کند.

وی تأکید کرد: عزیزان ما هفت ماه است به مذاکره مشغول هستند و در برابر زیاده خواهی دشمن ایستاده‌اند؛ امروز دنیا با ما طرف شده است، اگر ۱ + ۵ را کنار بگذاریم که دیگر فردی باقی نمی‌ماند.

مفسر برجسته قرآن کریم با تأکید بر این‌که همین غربی‌های که امروز دم از دموکراسی می‌زنند از آدم کشی خسته شده‌اند که این مطالب را بیان می‌کند، گفت: این‌ها در یک جنگ ۸۰ میلیون نفر را زیر خاک کردند؛ اکنون از آدم کشی خسته شده و دم از دموکراسی می‌زنند.

وی ادامه داد: این‌ها که دم از دموکراسی می‌زنند از بس آدم کشته‌اند خسته شده و این مطالب را بیان می‌کند؛ خودشان اکنون دستشان روی ماشه بمب اتم است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 8