سیاست‌های تبلیغی واتیکان

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

مؤسسه‌های تبشیری در برخورد با دنیای اسلام از شیوه دیگری هم استفاده می‌کنند و آن شعار حمایت مسیحیان از ساکنین سرزمین‌های کمونیستی است که «اتحاد اروپایی دموکراتیک مسیحی در رم» دقیقاً برگزارکننده برنامه‌های تبشیری است.

 

 

 


هم اکنون بسیاری از مؤسسات مسیحی در جهان، علیه اسلام و قرآن تبلیغات وسیعی را انجام می‌دهند، از جمله سازمانی که مرکز آن در شهر «اشتوتگارت آلمان» قرار دارد. این مرکز دارای شعبه‌ای در شهر «بازل» (سوئیس) می‌باشد. این مرکز به بسیاری از زبان‌ها نشریه و کتاب منتشر می‌سازد؛ و در تمامی این نوشته‌ها به رد اسلام و قرآن پرداخته‌اند. این مرکز تبشیری شعبه‌ای هم در لندن دارد که اخیراً دیدم گروهی از پسران و دختران اروپایی و شرقی، نشریات این مؤسسه را به زبان‌های مختلف و از جمله «عربی» در خیابان‌های لندن، به طور رایگان در بین مسلمانان و به ویژه اعراب توزیع می‌کنند.

مؤسسه‌های تبشیری در برخورد با دنیای اسلام از شیوه دیگری هم استفاده می‌کنند و آن شعار حمایت مسیحیان از ساکنین سرزمین‌های کمونیستی است که «اتحاد اروپایی دموکراتیک مسیحی در رم» دقیقاً برگزارکننده برنامه‌های تبشیری است. مؤسسه دیگر، «کنگره جهانی ادیان» است، که هدف آن امکان پیدا کردن آزادی تغییر عقیده و ازدواج زن مسلمان با مرد مسیحی است. این مؤسسات برای پیشبرد برنامه‌های تبشیری خود از ایجاد باشگاه‌های ورزشی کودکان، مدارس ابتدایی و متوسط، تأسیس دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها در بهترین شکل و محتوی نیز بهره‌مند می‌شوند. آن‌ها در این راه تا آنجا پیش رفته‌اند که در برخی از سرزمین‌های اسلامی درس «دین اسلام» را از دروس مدارس و دانشگاه‌های رسمی یا کم کرده و یا به طور کلی حذف نموده‌اند. شگرد دیگر آنان انتشار نشریات جنسی است. مبلغین مسیحی به زندان‌های سیاسی هم سرکشی می‌کنند. به ویژه در اندونزی، از زندانیان کمونیست دیدار می‌نمایند و پس از مذاکره با آن‌ها، خانواده‌هایشان را مسیحی می‌نمایند.

یک جمعیت مذهبی که به نام مسیحیت فعالیت می‌نمایند، روزنامه‌ای به نام «برج مراقبت» دارد که به ۸۰ زبان و با تیراژ چند میلیون نسخه نشر می‌یابد. رادیوهای تبشیری مسیحی فراوان است که از جمله می‌توان از رادیوهایی که در کشورهای سودان، اسپانیا، ایتالیا، آلمان و سوئیس قرار دارد نام برد. رادیو واتیکان هم روزانه به ۳۶ زبان برنامه پخش می‌کند. یک گروه مسیحی به نام «پاپتیست‌ها» ۱۱۲ ایستگاه رادیو در ۳۸ سرزمین دارد. برای رادیوی جنوب شرقی آسیا در سال ۱۹۸۰ بودجه‌ای معادل ۲۰ میلیون دلار اختصاص یافته است. این رادیو به ۲۸ زبان آسیایی برنامه پخش می‌کند. مبشرین این‌گونه محافل از هر وسیله‌ای سود می‌جویند و در این راه از جنگ هم گریزان نیستند. نبرد مسلحانه بین اسلام و مسیحیت در لبنان، فیلیپین، قبرس، نیجریه و اریتره در همین رابطه است!

برخی مسیحیان کاتولیک با در دست گرفتن برنامه‌های اقتصادی و واردات و صادرات در بسیاری از این کشورها، به برنامه‌های تبشیری اقدام می‌نمایند. هم اکنون در جهان ۱۶ مرکز عمده برنامه‌ریزی تبشیری (در آفریقا دو مرکز، در آسیا ۶ مرکز، و ۸ مرکز در اروپا و آمریکا) وجود دارد که به برنامه‌ریزی دراز مدت مشغولند و بودجه آن‌ها از طرف واتیکان تأمین می‌شود. واتیکان منابع اقتصادی، شرکت‌ها و اموال فراوانی در اختیار دارد که میزان آن از اسرار به شمار می‌آید و تنها پاپ و چند تن از نزدیکانش از میزان بودجه و ثروت واتیکان آگاهند اما برخی از کارشناسان اقتصادی عقیده دارند سومین یا چهارمین دولت ثروتمند جهان واتیکان است. در یک برنامه اختلاس از بانک ایتالیا که یک میلیارد و هفتصد هزار دلار بود، رئیس بانک واتیکان متهم اصلی است که پول‌ها را به آمریکای جنوبی فرستاده است. او یک کشیش آمریکایی و مشاور ویژه پاپ است. گفتنی است که برای اجرای برنامه تبشیر مسیحیت در آفریقا و آسیا علاوه بر کاتولیک‌ها، فرقه‌های دیگر مسیحیت نیز فعال هستند و تنها یک گروه پروتستان در آمریکا «بیلی گراهام» دست به جمع‌آوری یک بیلیون دلار زده است.

واتیکان در سراسر دنیا پنج هزار مجله و روزنامه با دو میلیارد تیراژ (در سال) منتشر می‌سازد. در خود واتیکان علاوه بر روزنامه یومیه ایتالیایی که از ۱۲۰ سال پیش منتشر می‌شود، هفته‌نامه‌هایی هم به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، اسپانیایی و پرتغالی منتشر می‌گردد. کلیسا در کشورهای آفریقایی بالغ بر ۵/۱ میلیون واحد مؤسسه، مرکز، کلیسا، درمانگاه، مدرسه و غیره دارد که یک صد و یازده هزار کشیش، مدیر، کارمند، دکتر، مهندس و غیره (از مجموع ۲۲۰۰۰۰ مبلغ مسیحی در جهان) آن‌ها را اداره می‌کند و هزینه سالانه آن‌ها بالغ بر یک میلیارد دلار است. واتیکان نوعاً از فعالیت‌های خود در روزنامه رسمی خود چیزی منتشر نمی‌سازد و یک سیاست کتمان و ابهام بر کلیه امور واتیکان حکم‌فرما است. ولی طبق اطلاعات منتشر شده در اروپا هم اکنون واتیکان ۸۰ هزار مبشر را برای اعزام به سراسر دنیای اسلام تا سال ۲۰۰۰ آماده می‌سازد. تسلط مبشرین به دو یا سه زبان یکی از شرایط عمده اعزام آن‌ها است. کتاب‌خانه واتیکان بالغ بر یک میلیون نسخه کتاب دارد که از این تعداد ۷۰ هزار آن خطی و قدیمی است، جالب آنکه اخیراً یک قرارداد چند میلیاردی هم برای ساختن یک ساختمان ضد اتمی در داخل واتیکان بسته شده که واتیکان مدعی است برای حفظ کتاب‌ها و اسناد گران بها به ساختن این پناهگاه اقدام کرده است! که طبعاً علاوه بر کتاب‌ها، در صورت ضرورت افراد خاصی هم می‌توانند از آن استفاده کنند! / پایگاه فرق ادیان و مذاهب






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 13