آیت‌الله سبحانی: امر به معروف و نهی از منکر برای کشور یک ضرورت است

حضرت آیت‌الله سبحانی با تأکید بر تسریع در تصویب و اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر، انجام این دو فریضه را برای کشور ضرورت دانست و گفت: اصلاح با عمل محقق می‌شود.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به قانون امر به معروف و نهی از منکر انجام این دو فریضه را برای کشور یک ضرورت دانست.

 وی گفت: مسلما در کشور امر به معروف و نهی از منکر باید باشد، البته شیوه اجرای آن را مجلس با تصویب قوانین مشخص خواهد کرد؛ ولی آیا تنها موظف هستیم، دیگران را اصلاح کرده و بسازیم یا خودسازی نیز لازم است.

 این مرجع تقلید با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر نوعی پیشوایی است، خاطرنشان کرد: هر فردی در هر مقامی نوعی پیشوا بوده و زیر دست دارد، پیشوا نخست باید خود و سپس دیگران را اصلاح کرده و به آنها تذکر بدهد.

 وی افزود: اصلاح نیز با عمل محقق می‌شود، عمل گویاتر از زبان است، برای نمونه اسلام را تاجران مسلمان با عمل خود به اندونزی رساندند؛ در بسیاری از مناطق لشکر اسلام نرفته است ولی عمل مسلمانان سبب مسلمانان شدن دیگران شده است.

 حضرت آیت‌الله سبحانی تأکید کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز در درجه نخست باید خود و عملشان را اصلاح کرده و سپس به دیگران تذکر بدهند.

 وی افزود: البته به معنای آن نیست که برای این کار باید منتظر همه بود؛ حالا که می‌خواهم جامعه را اصلاح کنیم پس نخست باید از خود شروع کرده و اصلاح کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 1 =