رفع مشکلات با دوری مسؤولان از هوای نفس محقّق می شود

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی خطاب به مسؤولان گفت: دنیا محل گذر است و باید انسان آبرو و اعتبار خود را در راه مستقیم الهی خرج کند؛ راه مستقیم، همان راه اسلام و اهل بیت (ع) است و برای رسیدن به این راه و دست یابی به حیات جاودان باید هوای نفس را کنار گذاشت؛ اگر مسؤولان یک جامعه هوای نفس خود را کنار بگذارند مشکلات مرتفع می شود.

دکتر محمدرضا عارف عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در بیت حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی به دیدار و گفت‏وگو پرداخت و ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‏های خود خواستار ارائه راهنمایی و توصیه از این مرجع شد. 

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به اهداف مسؤولان جامعه اسلامی گفت: باید فرصت هایی که برای خدمت به اسلام و ملت مسلمان برای انسان پیش می‏آید را غنیمت دانست هرچند این فرصت محدود باشد؛ مهم این است که انسان بتواند در راه خدا قدمی بردارد و مقصد و هدف اصلی باید رضای خداوند متعال باشد.

وی در ادامه ضمن اشاره به لزوم مجاهده با نفس مسؤولان ادامه داد: دنیا محل گذر است و باید انسان آبرو و اعتبار خود را در راه مستقیم الهی خرج کند؛ راه مستقیم، همان راه اسلام و اهل بیت (ع) است و برای رسیدن به این راه و دست یابی به حیات جاودان باید هوای نفس را کنار گذاشت؛ اگر مسؤولان یک جامعه هوای نفس خود را کنار بگذارند مشکلات مرتفع می شود.

این مرجع با اشاره به انتخابات سال ۹۲ افزود: کار مهمی که شما انجام دادید، شایسته و مطلوب بود؛ بعضی از کارها، آثار آن برای جامعه زیاد است هر چند در ظاهر انسان موفق نباشد اما اصل کار برای انسان موفقیت است؛ مهم آن است که انسان به وظیفه خود عمل کند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در قسمت دیگر با اشاره به وجود علمای بزرگ یزد، مانند آیات عظام مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری، حاج سید محمد کاظم یزدی و حاج شیخ غلامرضا یزدی بیان داشت: مردم یزد، مردمانی خوب، نجیب و خوش نام هستند و علمایی که داشتند همه اسباب افتخارند؛ زندگی این بزرگان برای همه درس است و باید آنها را به مردم بشناسانیم که رجالی الهی و در مسیر کسب رضایت خداوند بودند.

حضرت آیت الله صافی در پایان برای همه مسؤولان و آقای دکتر عارف جهت خدمت بیشتر به اسلام و مسلمانان از خداوند متعال توفیق مسألت کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 9