رهبر معظم انقلاب از نگاهی دیگر

 ADV634993995015312500 از آنجایی که مدتی همسایه مقام معظم رهبری بودم، می دیدم که زندگی خانوادگی معظم له تفاوتی با مردم عادی جامعه ندارد و این مسئله رمز محبوبیت ایشان در بین مردم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت­الله دری نجف­آبادی، امروز در نشست علمی «تبیین آراء فقهی رهبر معظم انقلاب در عرصه بین­الملل» که به همت مدیریت ارتباطات و بین­الملل مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) قم در مسجد این مجتمع برگزار شد، با اشاره به ارزش استفاده از فرصت­ها در اسلام، اظهار داشت: فرصت تحصیل در حوزه علمیه قم و حضور در شهر اهل­بیت(ع)، نعمت بزرگی است که باید قدردان آن باشیم و شکر آن را به جای آوریم.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که در استفاده از فرصت ها، باید از علمای بزرگ الگو بگیریم، بیان داشت: طلاب غیرایرانی که افتخار حضور در قم را دارند، باید شکر مضاعف را به جای آورند؛ چرا که خداوند متعال از بین مردم کشورشان، تنها آنها را به این شهر مقدس دعوت کرده است.

آیت­الله دری نجف­آبادی با بیان این که بنده به همراه آیات استادی و خرازی از شاگردان آیت­الله شاه­آبادی در مدرسه حجتیه بودیم، یادآور شد: در ماه رمضان یکی از سالها، در مدرسه حجتیه برای یکی از طلاب تایلندی به نام “شیخ غلامعلی” نهج­البلاغه را تدریس می­کردم و در ادامه این توفیق این را داشتم که یکی از نمازجمعه ها شهر شیخ غلامعلی را اقامه کنم. از حضور در این شهر دریافتم که چگونه یک عالم غیرایرانی می­تواند به مردم کشور خویش خدمت کند.

وی، جمهوری اسلامی ایران را خانه طلاب غیرایرانی دانسته و با توصیه به آنان، گفت: باید از حضور در ایران بهره ببرید و با تجهیز خود به سلاح علم و عمل، به مردم کشورتان خدمت کنید.

امام جمعه اراک، یکی از فرصت­های بزرگ را اهتمام به ولایت و امامت دانسته و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در نجف اشرف، در سال­های ۱۳۴۹ و ۱۳۴۸، بحث درس خارج “ولایت فقیه” را تدریس کردند که به صورت جزوه به شکل پنهانی در ایران نیز منتشر می­شد؛ این درس­ها، زمینه­ساز شکل­گیری حکومت ایران، پس از انقلاب اسلامی شد.

عضو خبرگان رهبری، تأسیس جمهوری اسلامی ایران، تعیین قانون اساسی کشور و تشکیل مجلس خبرگان را از دیگر افتخارات امام خمینی(ره) معرفی و ابراز داشت: اکنون امام خامنه­ای راه امام راحل را ادامه می­دهند و به حق نیز از عهده انجام این مسئولیت به شایستگی برآمده­اند.

آیت­الله دری نجف­آبادی، کتاب شرح­الاسم را نشان دهنده شخصیت مقام معظم رهبری دانسته و افزود: من  از قبل از انقلاب با معظم له آشنا هستم؛ سحرخیزی و تجهد را از استادان خود مانند آیات عظام امام خمینی، بهجت و خوانساری آموختند. اگر اکنون به این جایگاه در بین مردم ایران و در عرصه بین­المل رسیده­اند، تنها به خاطر ارتباط با خداوند و تکیه بر او بوده است.

امام جمعه اراک، اهتمام به نماز اول وقت و زهد و قناعت را از دیگر ویژگی­های مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: از آنجایی که مدتی را همسایه ایشان بودم، شاهد بودم که زندگی خانوادگی معظم له تفاوتی با مردم عادی جامعه ندارد. این مسئله رمز محبوبیت رهبر معظم انقلاب در بین مردم است و موجب تفاوت زندگی ایشان با دیگر رهبران جهان شده است.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که رهبر معظم انقلاب دیگران و اطرافیان خود را مورد توجه قرار می­دهند تا از زندگی عادی تجاوز نکنند و به دور از هرگونه تجمل­گرایی باشند، تأکید کرد: رهبران مستکبر جهان که رابطه رهبر ایران و مردم آن را می­نگرند و می­بینند نمی­توانند همانند ایشان زندگی کنند؛ از این رو به تخریب رهبری می پردازند.

وی با اشاره به شخصیت بین­المللی مقام معظم رهبری، ادامه داد: توسعه و پیشرفت علمی در سال­های اخیر به خوبی نشان از قدرت رهبری ایشان دارد؛ به طوری که قبل از انقلاب برای هر یک میلیون نفر، ۴۷ نفر محقق وجود داشت، اما اکنون از هر یک میلیون نفر، نزدیک به هزار محقق در کشور وجود دارد.

عضو خبرگان رهبری، تعداد چشمگیر دانشجویان و طلاب را یکی از دستاوردهای نظام و رهبری آن دانسته و افزود: پیشرفت­های کنونی در عرصه­هایی مانند سلول­های بنیادین، انرژی هسته­ای و صنایع دریایی تنها با هدایت های مقام عظمای ولایت محقق شده است.

امام جمعه اراک، با اشاره به نقش رهبری حضرت آیت­الله خامنه­ای در موفقیت جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: نتیجه هدایت­های مقام معظم رهبری، آن است که اکنون سید حسن نصرالله اعلام می کند”ما در ارتفاعات جولان با اسرائیل خواهیم جنگید”.

آیت­الله دری نجف­آبادی، مقام معظم رهبری را همانند کوهی دانست که در برابر تهدیدهای استکبار ایستاده است و یادآور شد: تنها راهی که برای تروریست­های سوریه باقی مانده است، ترورها و انفجارهای بی­هدف در بین مردم است که این موضوع نیز به زودی خاتمه خواهد یافت.

امام جمعه اراک با اشاره به این که مقاومت، تنها رمز پیروزی مردم سوریه است، خاطرنشان کرد: مسائل فرقه­ای و جنگ بین شیعه و اهل­سنت یکی از محورهای دسیسه دشمنان اسلام بوده و اکنون نیز در جریان است.

وی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد که سوریه به پایگاهی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شود، افزود: به یاری خداوند، همگان خواهند دید که چگونه سوریه به پایگاهی برای آزادی غزه تبدیل خواهد شد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که مقام معظم رهبری با قدرت در مقابل موج تفرقه­گرایی بین مذاهب اسلامی ایستاده اند، ابراز داشت: برخی از کنفرانس­ها و نشست­های بین­المللی که با حمایت غرب برگزار می­گردد، بذر اختلاف بین مسلمین را می­پاشد؛ بنابراین علمای جهان اسلام باید بیدار و هوشیار باشند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 6 =