حمایت وزارت ارشاد از مؤسسات فعال در حوزه نهج البلاغه/ فضای مجازی فرصتی برای نشر معارف اهل بیت

معاون وزارت ارشاد
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فضای مجازی را فرصتی مناسب برای ترویج معارف اهل بیت دانست و گفت: در راستای نشر و ترویج معارف ناب نهج البلاغه، این وزارتخانه از مؤسسات و فعالان در این زمینه حمایت می کند.

حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پنج شنبه شب، در مراسم اختتامیه اولین دوره «کارگاه معارف و روش تدریس نهج البلاغه» در مشهد اظهار کرد: جامعه نیازمند خطبه های نورانی، حکمت ها و کلمات قصار نهج البلاغه است از این رو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با حمایت از مؤسسات و فعالان در این حوزه حامی ترویج معارف ناب نهج البلاغه است.

وی تصریح کرد: وزارت ارشاد اسلامی برای حمایت از فعالان چاپ و نشر قرآن و نهج البلاغه از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۳۰۰ هزار جلد کتاب قرآن و نهج البلاغه خریداری و به استان ها و بخش های مختلف اهدا کرده است.

حجت الاسلام حشمتی ابراز کرد: مشکل امروز در حوزه قرآن و نهج البلاغه فقدان استادان توانمند برای ارائه معارف آن با توجه به روز است زیرا ذائقه و نوع بیان مطالب به مردم نسبت به ۲۰ سال گذشته تغییر کرده در حالی که روش ما به آن نسبت تغییری نداشته است.

وی افزود: فضای مجازی یکی از فرصت های مناسب و قابل دسترس مردم است که با مروری اجمالی بر آن می توان دریافت بیشتر مسائل باطل از طریق آن در جامعه پخش می شود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: جملات، حکمت ها و کلمات قصار حضرت علی(ع) در نهج البلاغه قابل قیاس با هیچ کلمه ای در دنیا نیست گستردگی فضای مجازی ظرفیت مناسبی برای نشر معارف غنی نهج البلاغه دارد اما کسی نیست که این کلمات را در این فضا نشر دهد از این رو شاهد جولان دادن باطل در فضای مجازی هستیم.

حجت الاسلام حشمتی افزود: همچنین از طریق نماهنگ، تصویر یا خطی زیبا می توان کلمات قصار نهج البلاغه را برای صدها هزار نفر منتشر کرد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: دشمن مخالف گسترش فضای پاک اخلاقی در جامعه ما است بنابراین به امر اهل بیت(ع) مکلف هستیم وارد این حوزه شده و خود را موظف به انجام کاری کنیم.

یادآور می شود، اولین دوره «کارگاه معارف و روش تدریس نهج البلاغه» همزمان با ۱۳ رجب؛ میلاد حضرت علی(ع) در اردیبهشت ماه کار خود را آغاز کرد و در آستانه دهه ولایت به اتمام رسید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 8