مسلمانان در برابر حمله به مسجد الاقصی و مردم یمن سکوت نکنند

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: رژیم آل سعود با جنایتی که در حق مردم مظلوم یمن مرتکب شده بی لیاقتی خود را برای همگان ثابت کرده و چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داده است.
این مرجع تقلید  امروز در اولین روز درس خارج فقه خود در سال تحصیلی جدید که در مسجد اعظم برگزار شد به حمله اسرائیل به مسجد الاقصی و آل سعود به یمن  اشاره کردند و  ضمن محکوم کردن  این جنایات اظهارداشتند: حوزه علمیه، مراجع و علما جنایات وحشیانه اسرائیل به مسجد الاقصی را محکوم می کنند و حمله وحشیانه عربستان به مردم مظلوم یمن را کمتر از جنایات رژیم صهیونیستی  به مردم بی دفاع غزه نمی داند.

ایشان افزودند: مسجد الاقصی برای همه مسلمانان است و اسرائیل با این جنایت و حرکت وحشیانه خود می خواهد مسجد الاقصی را تصاحب کند، بنابراین وظیفه همه مسلمانان ایستادگی، مقاومت در برابر این رژیم و ایادی او می باشد و همچنین وظیفه دارند در برابر این حرکات سکوت نکنند و هوشیاری خود را بیش از گذشته اعلام نمایند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: رژیم آل سعود با جنایتی که در حق مردم مظلوم یمن مرتکب شده، بی لیاقتی خود را برای همگان ثابت کرده و  چهره واقعی خود را به جهانیان نشان داده است.

این مرجع تقلید گفتند: اسلام به مسلمانان دستور می دهد؛ سکوت در برابر ظالم و ظالمان جایز نیست و لازم است در برابر حاکمان بایستند.

معظم له در ادامه به روایتی از امام صادق(ع) درباره جایگاه فقه در روایات اشاره کردند و خاطر نشان ساختند: خداوند به هر کس بخواهد حکمتی عنایت خواهد کرد، ولی تا انسان لیاقت این نعمت را پیدا نکند به او داده نخواهد شد.

این مرجع تقلید درباره معنای حکمت گفتند: هر فرهنگی مبنایی دارد و براساس آن مبنا، ملت ها شناخته می شوند و  حرکت می کنند.

تفقه نردبانی به سوی کمالات عالی انسانی است

ایشان با بیان این که حکمت یعنی، قوانین اسلام، شاخصه ها و ارزش های اصولی آن، به معنای حکمت در بیان امام صادق(ع) اشاره کردند و اظهار داشتند:حکمت در کلام امام صادق(ع) به معنای تقفه در دین است، تفقه را نباید کوچک شمرد، تفقه نردبانی به سوی کمالات عالی انسانی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه هر چیزی ستونی دارد خاطر نشان کردند: رکن دین و ستون اسلام فقه است و این فقه سرآمد همه کمالات است؛ بنابراین باید شکرگزار خدا بود که در راه تفقه در دین قدم بر می دارید .






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 13