تقویت فرهنگ جهاد و شهادت رمز غلبه بر مشکلات است/ عزت ایران اسلامی مرهون خون های پاک شهیدان است

آیت الله نوری همدانی در دانشگاه شهرکرد

حضرت آیت الله نوری همدانی، انقلاب اسلامی را مدیون و مرهون شهدا خواند و گفت: فرهنگ جهاد و شهادت، ایران را قدرتمند کرده‌ است و هر چقدر نام شهدا در جامعه زنده‌ بماند، امنیت و اقتدار ایران اسلامی نیز بیشتر است.

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، در دیدار خانواده شهید ولی‌الله سلیمانی از نخستین روحانیان رزمی، تبلیغی استان مازندران اظهار داشت: هر جا که ذکر شهدا است، فرهنگ جهاد و شهادت نیز حاکم است که اگر این فرهنگ نبود، انقلاب اسلامی به ثمر نمی‌رسید.

این مرجع تقلید افزود: انقلاب اسلامی مدیون و مرهون خون شهدا است؛ از این‌رو نام، یاد و تربت شهدا برای ما مقدس است و همسران، پدران و فرزندان شهدا که در راه شهدا زحمت بسیار کشیده‌اند، نیز بسیار ارزشمند و قابل احترام هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به آثار و وصیتنامه شهدا تأکید کرد: ۹۹ درصد و بلکه همه شهدا در وصیت نامه خود بر پیروی از امام و ولایت فقیه تأکید کرده‌اند که نشان دهنده معرفت، عقیده و ایمان بسیار بالای ایشان بوده است و این فداکاری‌ها و عقاید نیز انقلاب را حفظ کرده‌ است.

وی با اشاره به اوضاع کشورهای اسلامی تصریح کرد: فرهنگ جهاد و شهادت، ایران را قدرتمند کرده‌ است و هر چقدر نام شهدا در جامعه زنده‌ بماند، امنیت و اقتدار ایران اسلامی نیز بیشتر است.

حضرت آیت الله نوری همدانی به آمار بالای شهدای روحانی مازنداران و کشور اشاره کرد و یادآور شد: از سال ۱۳۸۸ به بعد که سفرهای استانی داشته‌ام و به بیش از بیست استان سفر کرده‌ام و به آمار بالای شهدای استان مازندران و به ویژه شهر بابل واقف شدم.

وی بر حفظ آثار، حالات و وصیتنامه شهدا در هر استان تأکید کرد و گفت: همه شهدا تربیت شده فرهنگ اسلام و بیشتر مرتبط با مسجد و نماز جمعه بوده‌اند؛ بنابراین باید سنگر‌های اسلام حفظ و تقویت شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی‌های استان مازندران خاطرنشان کرد: آمار بالای علما و شهدای استان مازندران، حاکی از فرهنگ مذهبی و فداکاری مردم این استان است که با دین و علما ارتباط  تنگاتنگی دارند و در حال حاضر نیز طلاب و روحانیان فراوانی را تقدیم اسلام می‌کنند.

وی به آشنایی‌اش با روحانی شهید ولی‌الله سلیمانی اشاره کرد و افزود: شهید سلیمانی و امثال وی در دفاع مقدس بسیار تأثیر گذار بودند؛ چنان که بنده با توجه به گزارش‌هایی که از جبهه محضر امام(ره) می‌دادم با این شهید بزرگوار نیز آشنا بودم.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان با تأکید بر حفظ آثار شهدا گفت: مسؤولان در برخی از استان‌ها همچون سمنان زحمت‌های زیادی برای حفظ آثار شهدا متحمل شده‌اند؛ چنان که در سمنان، کتاب شش جلدی منتشر شده است؛ اما در استان‌های مازندران و دیگر استان‌ها باید کارهای بیشتری صورت بگیرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 1 =