ضرورت تهاجمی عمل کردن در جنگ نرم

جنگ نرم
حجت الاسلام نظافت با بیان ضرورت تهاجمی عمل کردن در جنگ نرم، گفت: در برابر دشمن نباید حالت تدافعی داشت، باید نبرد را به خارج از خانه هدایت کرد زیرا در نبرد هر کسی که ضربه اول را بزند موفق خواهد بود.

حجت الاسلام محمد جواد نظافت، کارشناس مذهبی گفت: اگر ایثار، اخلاص و مجاهدت نبود، نتیجه نمی گرفتیم و اشکال از اینجا شروع شد که این مفاهیم بعد از جنگ به فراموشی سپرده شد.

وی گفت: علت بی توجهی به هجمه فرهنگی دشمن، احساس خطر نکردن است و در جنگ تحمیلی همه احساس خطر کردند و با تمام قوا در برابر دشمن ایستادند. فقط مرز خاکی مرز نیستند بلکه مکتب، ناموس، خانواده و هویت نیز مرز هستند و باید از آنان دفاع کرد.

حجت‌الاسلام نظافت در ادامه گفت: بزرگ‌ترین تهاجم، فراموشی مرز است و تهاجم به مرز خاکی موجب شد همگی در صحنه حضور پیدا کنند و در حال حاضر نیز باید همان مفاهیم را زنده کرد.

وی افزود: جنگ نرم با جنگ سخت متفاوت است و برای دفاع نباید منتظر دستور بود.

این کارشناس مذهبی میدان دادن به جوانان را توصیه کرد و گفت: در میدان نبرد دفاع مقدس به جوانان میدان داده شد و شاهد ابتکارات آنها بودیم، در حال حاضر نیز نیاز به ابتکار عمل داریم و باید بخش های مختلف را به جوانان واگذار و تکالیف را معین کرد.

وی گفت: وقتی دشمن منظم وارد میدان می شود، ما نیز باید تشکیلات را به روز کنیم و منتظر دستور و بخش نامه نباشیم.

حجت‌الاسلام نظافت افزود: هرکسی با احساس ایمانی و جهادی کار کند و دغدغه های خود را به ایده تبدیل کند. سپاه با بازنگری در روشهای خود اجازه ابتکار بدهد تا رقابت ایجاد شود.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان با بیان اینکه ما نیازمند کشف راه‌های تازه هستیم، گفت: جوان ها باید به میدان آمده و ریسک معقول داشته باشند و از مشورت و کمک افراد با تجربه نیز بهره ببرند.

حسین حسین زاده، فرمانده ناحیه بسیج عمار گفت:  این مجموعه برای ترویج محصولات سالم فرهنگی در برابر هجمه فرهنگی دشمن راه اندازی شده است.

وی گفت: دشمن با استفاده از تمام امکانات و توان، جامعه ما را مورد هدف قرار داده است و بسیج دانشجویی و ناحیه بسیج عمار جهت جمع آوری محصولات فرهنگی و ترویج آن ها قدم کوچکی را برداشته اند که انشالله تداوم و گسترده شود.

فرمانده ناحیه بسیج عمار افزود: مدیریت مرکز ترویج و توزیع محصولات فرهنگی فیروزه با بسیجیان است و آماده همکاری با مجموعه های فرهنگی است تا محتواهای سالم را به پایگاه‌ها و حلقه های صالحین برساند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 5 =