حجاج امنیت ندارند/ مدیریت حرمین شریفین با حضور همه مسلمانان صورت گیرد

%d8%ad%d8%ac%d8%a7%d8%ac-%d8%a7%d9%85%d9%86%db%8c%d8%aa-%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b1%d9%86%d8%af-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%ad%d8%b1%d9%85%db%8c%d9%86-%d8%b4%d8%b1%db%8c%d9%81%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d8%ad%d8%b6%d9%88%d8%b1-%d9%87%d9%85%d9%87-%d9%85%d8%b3%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%a7%d9%86-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%da%af%db%8c%d8%b1%d8%af

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علی‎رغم هزینه‎های زیادی که اخذ می‎کنند، حجاج فاقد هرگونه امنیت هستند، افزود: حرمین شریفین به عربستان تعلق ندارد بلکه متعلق به مسلمانان است؛ لذا مدیریت آنجا نیز باید با حضور همه مسلمانان صورت گیرد.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به فاجعه خون‌بار سرزمین منا و ضمن تسلیت به بازماندگان این ضایعه بزرگ، گفت: سال گذشته بیش از ۱۱۰ هزار حاجی برای به جا آوردن اعمال به مکه مکرمه وارد شده اند و امسال در پی کاهش سهمیه حاجیان، تنها ۶۵ هزار نفر راهی عربستان شده‎اند که این امر نشان دهنده بی‎کفایتی آل سعود در اداره مدیریت حرمین شریفین است.

وی با اشاره به سقوط جرثقیل در مسجدالحرام، سقوط پنکه سقفی، آتش‌سوزی در هتل زائران در نزدیکی مسجدالحرام و رخداد سرزمین منا، اظهار کرد: این امور نشانگر سوءمدیریت و شیطنت‌های آل‎سعود است که به هیچ عنوان قابل دفاع نیست زیرا حادثه خون‌بار منا مرتبط با عوامل انسانی بوده و عوامل طبیعی نقشی در این حادثه ندارند.

آل‎سعود، ناتوان در مدیریت حرمین شریفین

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اتفاقاتی که امسال در مکه مکرمه رخ داده و آزاری که بر زائران رسیده، شاهدی بر این امر است که آل سعود از لحاظ ظاهری، مدیریتی و محتوایی توانایی مدیریت صحیح را ندارد.

وی با بیان اینکه برای عبور شاهزاده عربستان، مسیر عبور حاجیان در منا مسدود شده و موجب بروز این حادثه بوده است، عنوان کرد: در این حادثه بالغ بر هزار و ۵۰۰ نفر، شهید و جان باخته‌اند، از این رودر اولین اقدام، رئیس‌جمهور از همه مسئولان کشورهای اسلامی، جهت برگزاری جلسه‌ای فوق العاده برای رفع این بحران، فراخوانی داشته باشد.

حادثه منا، شیطنتی از جانب آل سعود/ انتقام از مسلمانان برای ضربات محتمل در یمن، سوریه و عراق

حجت‎الاسلام پژمانفر ضمن ابراز نگرانی برای باقی مانده زائران، در مراسم حج امسال، ادامه داد: اگر با حسن ظن بر وقوع این حوادث نگاه شود، می‎توان آن را سوء‎مدیریت دانست، با این وجود گمان می‎رود رخداد این فجایع شیطنتی از جانب آل‎سعود است که انتقام خود را به خاطر ضرباتی که در یمن، سوریه و عراق، خورده اند، از مسلمانان بگیرند.

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که فرمودند: «رژیم عربستان، قدرت و شایستگی مدیریت مراسم حج را ندارد» تصریح کرد: امروز شواهد گوناگونی برای این امر بروز و ظهور می‎یابد از این رو، روسای مجالس اسلامی باید برای مدیریت شورایی نسبت به اداره مراسم حج، جلسه‎ای تشکیل دهند.

حجاج، فاقد امنیت هستند

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علی رغم هزینه‎های زیادی که اخذ می کنند، حجاج فاقد هرگونه امنیت هستند، افزود: حرمین شریفین به عربستان تعلق ندارد بلکه متعلق به مسلمانان است لذا مدیریت آنجا نیز باید با حضور همه مسلمانان و قدرت آنها صورت گیرد، همچنین مدیریت به صورت هیئت امنایی، می‎تواند عاملی برای خروج از بحران باشد.

وی با اشاره به حضور ۱۶ میلیون زائر در عراق برای ایام اربعین و حضور چهار میلیون زائر در مشهد مقدس، گفت: این زیارت‌ها بدون هیچ‎گونه مخاطره‎ای صورت می‌گیرد با این وجود عربستان برای جابه جایی، اسکان و حضور در مراسم رمی جمرات حجاج هنوز برنامه‌ای در نظر ندارد.

حجت‎الاسلام پژمانفر اضافه کرد: رخداد این حادثه در میان مسلمانان و غیر مسلمانان موجب بروز نگاهی منفی به اسلام و مدیریت مسلمانان می‌شود که قادر به اداره حدود سه میلیون حاجی را نیستند که این امر بدون واسطه به رژیم منحوس عربستان مرتبط است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 9