آیت ‏الله مکارم شیرازی مطرح کرد؛ ضرورت تقویت دانشگاه‌ها برای مقابله با تهاجم فرهنگی

آیت الله مکارم شیرازی
 آیت ‏الله مکارم شیرازی در دیدار با رؤسای دانشگاه صنعتی شریف با تأکید بر ضرورت تقویت دانشگاه‌ها برای مقابله با تهاجم فرهنگی، گفت: باید برنامه‏های عقیدتی، اخلاقی و فرهنگی در دانشگاه‌ها رشد بسزایی پیدا کند.
  اعضای هیأت رییسه دانشگاه صنعتی شریف عصر امروز با حضرت آیت‏الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید دیدار کردند.

 

در این دیدار حضرت آیت‏الله مکارم شیرازی با تبریک عید غدیر خم و ابراز تسلیت به فاجعه منا گفت: طبق مطالبی که به اینجانب گزارش شده دانشگاه شریف دانشگاهی پرمایه، مهم و علمی است و به همین سبب قبولی در این دانشگاه نوعی رزومه برای دانشجویان محسوب می‏شود.

 

وی در ادامه افزود: از حیث معنوی و مذهبی نیز ظاهرا وضعیت دانشگاه صنعتی شریف نسبت به برخی دانشگاه‏ها نمره بهتری را دریافت می‏کند.

 

این مرجع تقلید ابراز داشت: اما مسأله‏ای که باید رعایت شود این است که چون دانشگاه صنعتی شریف دانشگاهی است که بسیاری از نخبگان جامعه از درون این دانشگاه وارد جامعه می‏شوند، بنابراین باید برنامه‏های عقیدتی، اخلاقی و فرهنگی در این دانشگاه رشد بسزایی داشته باشد زیرا اگر افراد از پشتیبانی عقیدتی مناسبی برخوردار نباشند، در فراز و نشیب‏های عالم دچار مشکلات اساسی خواهند شد.

 

وی خاطرنشان کرد: به هر اندازه که قدر و منزلت افراد بیشتر می‏شود باید تقوا و وظیفه شناسی آنها نیز افزایش یابد و اگر خدای نکرده غیر از این شود شاهد بروز نفاق، رشوه و بسیاری از ناهنجاری‏های اجتماعی خواهیم بود.

 

حضرت آیت‏الله مکارم شیرازی در پایان تصریح کرد: متأسفانه در زمانی زندگی می‏کنیم که وسایل تهاجم فرهنگی بسیار و به وفور یافت می‏شود و ابزار فساد از در و دیوار جامعه جاری است و ما هم باید به همان نسبت و حتی بیشتر از آن در مقابل آن بایستیم.

 

در ابتدای این جلسه حجت‏الاسلام محمد نجات، مسؤول نهاد نمایندگی دانشگاه صنعتی شریف با ارائه گزارشی از این دانشگاه گفت: دانشگاه صنعتی شریف دارای ۱۲ هزار دانشجو است که ۶ هزار نفر از آن‏ها دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند، این دانشگاه در سال‏های اخیر سعی در برگزاری برنامه‏هایی برای رشد اعتقادی و فرهنگی دانشجویان داشته است که از جمله آنها تأسیس حوزه دانشجویی برای رفع نیاز‏های معارفی دانشجویان بوده است.

 

گفتنی است، دانشگاه صنعتی شریف در دوران پهلوی با نام آریا مهر تأسیس شد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به نام شهید سید مجید شریف واقفی تغییر کرد، این شهید شریف بعد از آن که از انحراف سازمان منافقین مطلع شد بعد از جدایی از این سازمان به مبارزه علیه آنها پرداخت و در نهایت به دست منافقین به درجه شهادت رسید.

خبرگزاری رسا






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 11