فراخوان وهابی ها و القاعده برای ” قیام” ضد روسیه و ایران

فراخوان وهابی های سعودی برای ” قیام” ضد روسیه درسوریه

۵۵ مبلغ وهابی سعودی با امضای بیانیه ای خواستار “قیام مردمی” برای جنگ با نیروهای روس در سوریه شدند.
به گزارش ادیان نیوز، ۵۵ فعال دانشگاهی و مبلغ وهابی با امضای بیانیه ای از افرادی که توانایی جنگ در سوریه را دارند، خواستند برای جنگ به این کشور بروند. برخی از امضا کنندگان این بیانیه عضو”اتحادیه جهانی علمای مسلمان” به ریاست شیخ ” فتنه” یوسف القرضاوی اند.
در این بیانیه هدف از حمله روسیه به گروه تروریستی داعش در سوریه نجات حکومت سوریه قلمداد شده و از سرکردگان گروه های تروریستی حاضر در سوریه خواسته شده است در مقابل “دخالت نظامی” روسیه وحدت خود را حفظ کنند.
مبلغان وهابی همچنین از “افراد دارای توانمندی و تجربه در همه زمینه ها” خواسته اند در سوریه بمانند و آنجا را ترک نکنند و در “سازندگی و آزادی” سوریه مشارکت کنند.
برخی تحلیلگران معتقدند که عربستان پس از ناکامی در بازداشتن روسیه از حمله به داعش در سوریه، مبلغان خود را وادار کرده است جوانان را برای جنگ در کنار گروه های تروریستی به سوریه گسیل کنند.
أیمن الظواهری رهبر القاعده از “مجاهدان” خواست برای جنگ با ایران با یکدیگر متحد شوند. وی ایران را به نماد جبهه کفر در زمان جنگ های صلیبی تشبیه کرده است.

به گزارش ادیان نیوز، أیمن الظواهری سرکرده گروه تروریستی القاعده در نطقی ویدیوئی درخواست کرد گروه های مختلف برای مبارزه علیه ایران با یکدیگر متحد شوند.

بنا بر این گزارش، او از تروریست هایی که از آن ها با لفظ “جهادگران ” یاد کرده خواسته است برای مبارزه با دشمن نامسلمان اختلافات خود را کنار بگذارند.

رهبر القاعده در این کلیپ ویدیوئی از “مجاهدان” خواسته است به اختلافات خود پایان دهند و علیه “ایران صلیبی” با یکدیگر متحد شوند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 15