حضرت آیت الله صافی: مراقب باشید عزاداری حضرت سید الشهداء(ع) مشوب به خلاف مقاصد و اهداف امام حسین(ع) نشود

آیت الله صافی
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به برخی مختصات و ویژگی‌های عزاداری حضرت سید الشهداء علیه السلام بیان داشت: در این برنامه‌ها، هدف اصلی شما جلب رضایت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد. باید آن طوری برنامه‌ریزی کنید و طوری عزاداری نمایید که مورد رضایت آن حضرت باشد و مراقب باشید این برنامه عظیم و الهی مشوب به بعضی چیزهای خلاف شرع و خلاف مقاصد و اهداف حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام نشود.

به گزارش ادیان نیوز، مسئولان هیئت رزمندگان اسلام قم با حضور دردفتر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی  با ایشان دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار، واعظ محترم و سخنران امسال این هیئت، حجت الاسلام دکتر رفیعی با ارائه گزارشی مبسوط، به برنامه‌های امسال این هیئت در ماه محرم و صفر اشاره کرد.

حضرت آیت الله صافی نیز با عرض تسلیت فرارسیدن ماه محرم الحرام و عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌‌السلام تصریح کرد: برنامه‌های ماه محرم و صفر و این عزاداری‌ها، راهی است بسیار با عظمت که باز شده و تا روز قیامت باز خواهد ماند. این راه، راه خداست. مقاصد این راه بزرگ که همان مقاصد حضرت سیدالشهدا علیه السلام است، باید به عنوان هدف و مقصود از عزاداری‌ها و برنامه‌های وعظ و خطابه قرار بگیرد.

این مرجع تقلید شیعیان در قسمتی از سخنان خود با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و طلاق گفت: مکتب انسان‌ساز عاشورا و برنامه‌های تعهّدبخش و سازنده عزاداری‌های حضرت سیدالشهدا علیه السلام می‌تواند تمامی این موانع و مشکلات را برطرف کند. خانواده‌های محترم باید با فراگرفتن درس‌های این دانشگاه بزرگ الهی، درصدد رفع این موانع برآیند و زندگی شرافتمندانه و اسلامی خود را تقویت کنند.

وی در ادامه با اظهار عجز از وصف ثواب کسانی که در این راه خدمت می‌کنند افزود: در کمال عجز و مسکنت اولاً از همه خادمان این برنامه‌ها تشکّر و قدردانی می‌کنم و برای همه‌شان دعا می‌کنم تا ان‌شاء الله بتوانند این مسئولیت بزرگ که بر عهده آنها آمده است را به خوبی انجام دهند ثانیاً به این عزیزان توصیه می‌کنم این توفیقی که نصیشان شده است را کم نگیرند. این بزرگترین افتخار برای یک انسان است که بتواند در این دستگاه و دانشگاه بزرگ معرفت‌آموز خدمت کند. احیاء‌امر اهل البیت علیهم السلام توفیق و نعمت بزرگی است که نصیب هر کسی نمی‌شود. قدر خودتان را بدانید و در برابر این نعمت عظیم شاکر خداوند متعال باشید.

حضرت آیت الله صافی  در بخش دیگری ازسخنان خود، با اشاره به برخی مختصات و ویژگی‌های عزاداری حضرت سید الشهداء علیه السلام بیان داشت: در این برنامه‌ها، هدف اصلی شما جلب رضایت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد. باید آن طوری برنامه‌ریزی کنید و طوری عزاداری نمایید که مورد رضایت آن حضرت باشد و مراقب باشید این برنامه عظیم و الهی مشوب به بعضی چیزهای خلاف شرع و خلاف مقاصد و اهداف حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام نشود. آنچه که مهمّ است برنامه‌ریزی در راستای اهداف مکتب امامت و ولایت است که باید این مقاصد را دائماً نصب العین خود قرار داد.

این مرجع تقلیدشیعیان  با تشکر و تقدیر فراوان از هیئت رزمندگان اسلام قم و برنامه‌های ایشان افزود: شما با این ویژ‌گی‌های خوبی که دارید باید در تمام موارد و برنامه‌هایی که در ماه محرم و صفر دارید، به عنوان یک الگو و نمونه برای دیگر هیئات عزاداری قرار بگیرید که مردم بزرگوار و ولایی ما کیفیت صحیح وعظ و خطابه و عزاداری را از قم فرابگیرند.

وی در پایان این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، گفت: ای کاش در میان شما به عنوان خدمتگزار بودم و می‌توانستم به عزاداران آقا و مولایمان حضرت سید الشهداء علیه السلام خدمت بکنم. البته همین حضور در خدمت شما عزیزان را برای خودم غنیمت و ذخیره روز قیامت و آخرت می‌دانم ان‌شاء الله موفق باشید






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 8 =