عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان : دوستی نکردن با دشمن توصیه‌ قرآن است

حجت الاسلام محمد علی فیض آبادی استاد حوزه و دانشگاه،عضواتاق فکر تبلیغ ومشاور خانواده

 عضو اتاق فکر تبلیغ با بیان این که خداوند ولایت و دوستی با دشمن را ممنوع دانسته است، گفت: باید در راه مبارزه با دشمن سستی نورزیم، او را شناسایی کرده، راه نفوذش را بندیم و اهل سازش با دشمن نباشیم.

حجت الاسلام محمدعلی فیض آبادی،  در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به این که در قرآن روحیه جهادی رکن پیروزی در همه عرصه ها ذکر شده است، اظهار کرد: قرآن مومن واقعی را کسی می داند که اهل جهاد بوده و جان و مال خود را در راه خدا فدا می کند.

 

وی با اشاره به این که آیات زیادی در قرآن به جهاد اشاره کرده است، گفت: خداوند در قرآن می فرماید: «اگر روحیه جهادی نباشد، اسلام نمی ماند.» همچنین جهاد فی سبیل الله در قرآن مطرح شده است که انگیزه حرکت جهادی به سوی خدا باشد.

 

تفاوت بین فرهنگ جهاد و شهادت و عملیات جنایتکارانه گروه های تروریستی

حجت الاسلام فیض آبادی در ادامه با اشاره به جهاد در راه خدا و جنایت های داعش، بیان داشت: شیعه برای رضای خدا می جنگد اما داعش برای رضای آمریکا و اسرائیل می جنگد.

 

عضو اتاق فکر  تبلیغ با بیان این که روحیه جهای مخصوص کسانی است که به خدا ایمان دارند، بیان داشت: کسانی که به خدا و پیامبر ایمان دارند انسان هایی عاقل، سالم و با روحیه جهادی هستند اما داعشی ها آدم هایی عقب مانده، روانی، بدون زندگی خانوادگی، در جامعه منزوی بوده و به خاطر منافع مادی و مسائل دیگر وارد این گروه تروریستی شده اند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه فرهنگ جهاد و شهادت را در همه عرصه ها موثر و ضروری دانست و گفت: اگر فرهنگ جهاد و شهادت در عرصه های فرهنگی، علمی، اقتصادی و غیره از بین برود، ما همه چیز را از دست می دهیم.

 

وی افزود: آن چیزی که جامعه را حفظ می کند، فرهنگ جهاد و شهادت است و اگر در عرصه های مختلف علمی و اقتصادی و حتی خانواده جهاد نباشد موفقیت و پیروزی حاصل نخواهد شد.

 

حجت الاسلام فیض آبادی با اشاره به سوره توبه گفت: خداوند در این سوره خطاب به کسانی که به کلید داری و عمران مسجدالحرام فخر می فروختند می گوید: «آیا شما آب دادن به حاجیان و ساخت و عمران مسجد را مانند جهاد در راه خدا می دانید؟ این ها با هم یکی نیستند.»

 

بر طبق آیات قرآن ولایت و دوستی با دشمن ممنوع است

عضو اتاق فکر تبلیغ با اشاره به این آیه از قرآن کریم که می فرماید: «سازش و دست دادن با دشمن روزی است که شما از بین می روید.»، خاطرنشان کرد: باید در برابر دشمن بایستم و دشمن و شیوه های او را بشناسیم.

 

وی آمریکا و اسرائیل را دشمن امروز ما دانست و اظهار کرد: قران در سوره انفال سفارش می کند که این قدر امادگی داشته باشید تا دشمن از شما بترسد نه این که با آن ها رفیق بوده و دست بدهید.

 

حجت الاسلام فیض آبادی با بیان این که خداوند ولایت و دوستی با دشمن را ممنوع دانسته است، تصریح کرد: باید در راه مبارزه با دشمن سستی نورزیم، دشمن را شناسایی کرده، راه نفوذ آن ها را بندیم، آمادگی مقابله با آن ها را داشته و اهل سازش با دشمن نباشیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تأکید اسلام بر استقلال جوامع اسلامی، گفت: در غرب ابتدا به نیازهای مادی مردم مانند خوراک، پوشاک و غیره توجه شده و سپس بحث استقلال مطرح می شود در حالی که در اسلام جامعه اسلامی را به استقلال در همه عرصه ها سفارش می کند و یک ذره وابستگی کشور را به نابودی خواهند کشاند.

 

وی با اشاره به شبهاتی که بحث جهاد و شهادت طلبی را منحصر به دست یابی به بهشت عنوان می کنند، اظهار کرد: با طرح چنین شبهاتی قصد پایین آوردن ارزش شهید و شهادت را دارند در حالی که مبارزه برای حفظ کشور است و مجاهد در راه خدا چه شهید شود و چه زنده بماند دارای عزت است و با این عرت نفس جامعه‌ای سالم و با امید خواهیم داشت.

 

عضو اتاق فکر تبلیغ افزود: دشمن هیچ گاه دست از دشمنی با اسلام برنخواهد داشت.

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 11