دستورالعمل ۱۲ بندی شیرازی ها برای محرم

گروه جعلی شیعه نما معروف به فرقه شیرازی ها از هم اکنون تحرکات پنهان و آشکار خود را برای محرم سال جاری(آبان) آغاز کرده است.

بر همین اساس فهرستی از هیئات مهم در شهرستانهای مختلف کشور توسط دفتر این فرقه در کربلا، قم و دفتر محلاتی این فرقه آماده شده که بر اساس دستورالعمل ۱۲ بندی تهیه شده، در مقابل پرداخت مبالغ به برخی موثرین هیئات، عکس های مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) از حسینیه ها و تکایا جمع آوری می شود. قمه زنی ها به صورت محدود افزایش یابد. لعن خلفای مورد توجه اهل سنت و یکی از همسران پیامبر(ص) مخصوصا شب شهادت حضرت خدیجه در روضه ها مدنظر قرار می گیرد. برجسته کردن برخی اجزای کتاب حماسه حسینی شهید مطهری که با عقاید عرفی همخوانی ندارد از دیگر دستورالعمل های فرقه شیرازی برای محرم سالجاری است.
این فرقه در سال گذشته تلاش گسترده ای داشت تا هیئات معروفی که در مراکز استانهای تهران، اصفهان، مشهد، قم، تبریز، اردبیل، خوزستان را جذب نماید که ناکامی جدی داشت.
همچنین فرقه شیرازی ها از هم اکنون طلبه هایی را از شهرهای تهران، قم و مشهد که آشنا به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هستند را سازماندهی کرده اند که مبالغی بین ۹ تا ۱۲ میلیون تومان به آنان تا پایان ماه صفر سالجاری(دوم دی) پرداخت خواهد شد.
این فرقه که در میان کشورهای شیعه نشین تمرکز خود را بر آذربایجان، ایران، بحرین، کویت و سوریه قرار داد.
در کشور آذربایجان علی رغم کمک های خارجی به دلیل محدودیت های زبانی سران این فرقه هنوز نتوانسته اند پایگاهی برای خود به صورت جدی برپا نمایند.
در بحرین به دلیل اینکه شیعیان انقلابی فعال هستند عملا فعالیت این گروه از اواخر سال ۹۳ و بحث بیداری اسلامی در این کشور تعطیل شده است.
در ایران صرفا در برخی هیئات و شبکه های ماهواره ای حضور دارند که اخیر دفاتر این شبکه های توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) تعطیل و اسناد مهمی از آنان به دست آمد.
در کشور عراق، فعالیت فرقه شیرازی ها در کربلا استقرار دارد و در این شهر توانسته پایگاه مستحکم و پرنفوذی را برای خود مهیا نماید.
در کشور کویت در ابتدای فعالیت به دلیل رویکرد افراطی و عدم هماهنگی های لازم با سران این کشور، عملا فعالیت این گروه تعطیل و سران فرقه از کویت اخراج شدند و تاکنون این هماهنگی به دلیل فضای داخلی کویت بوجود نیامده است.
در کشور سوریه این گروه تا قبل از ورود داعش رشد قابل توجهی مخصوصا در حاشیه اماکن زیارتی داشت. بعد از ورود گروه تروریستی داعش، برخی مراجع برجسته عراق پیشنهاد دادند که امنیت برخی اماکن مذهبی سوریه به طرفداران صادق شیرازی سپرده شود لیکن سران این فرقه بعد از اندکی از این کشور خارج و به قم و کربلا رفتند. حاکمیت سوریه مدعی است بر اساس افکارسنجی های انجام شده، بعد از داعش و النصره، گروه شیرازی ها منفورترین گروه در میان شیعیان سوریه است.

به گزارش ادیان نیوز، این گروه که در سه سال اخیر با هزینه های سرسام آور، کمک برخی شبکه های ماهواره ای و اظهارات تند در مورد رهبران اهل سنت، رشد و نمو یافته است تلاش دارد تا محرم سال جاری را نیز به زمینه ای برای گسترش تشکیلاتی خود مبدل نماید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 14