خطر نفوذ نرم دشمنان در هیئت‌های مذهبی جدی است

آیت الله مکارم شیرازی خطر نفوذ نرم دشمنان در هیئت‌های مذهبی را جدی اعلام کرده و گفتند: باید مراقب باشیم که دشمنان بنای عظیم عزاداری برای سیدالشهدا(ع) را سست یا واژگون نکنند.

مرجع تقلید شیعیان خاندان بنی امیه را دشمن اصلی مسلمانان خوانده و افزودند: ابوسفیان اولین دشمن پیغمبر اکرم (ص) و اسلام بود و جنگ‌های ضد اسلامی با تحریک او انجام می‌گرفت و بعد از ظهور و تقویت اسلام به جمعیت منافقی تبدیل شدند تا از طریق نفوذ در میان مسلمانان به اهداف خود برسند و متأسفانه در این امر موفق شدند.

ایشان تصریح کردند: از مسلمانان اوایل اسلام تعجب می‌کنم که چطور راضی شدند پسر ابوسفیان که دشمن درجه رسول خدا (ص) بود، جانشین ایشان شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه بسیاری از قیام‌هایی که بعد از شهادت امام حسین (ع) رخ داد از جریان کربلا نشأت می‌گیرد، گفتند: به واسطه همین قیام‌ها بود که بنی امیه نتوانستند اسلام را به دوران جاهلیت برگردانند.

استاد خارج فقه حوزه تصریح کردند: ائمه هدی سعی کردند شعله عزاداری برای سیدالشهدا(ع) را روشن نگه دارند و پس از آن، در دوران غیبت صغری و کبری، علما سعی کردند این شعله همچنان روشن بماند.

ایشان به دشواری‌های عزاداری برای امام حسین(ع) در طول تاریخ اشاره کرده و افزودند: در زمان رضاخان کسی جرأت نداشت در ایام عاشورا، مجلس عزاداری برگزار کند و مردم برای عزاداری، درب اتاق‌ها را می‌بستند، پرده را پایین می‌افکندند و عزاداری می‌کردند، اما امروز عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) فراگیر شده و حتی به لبنان، لندن، آمریکا و دیگر کشور‌ها رسیده است.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان داشتند: دشمنان فهمیده‌اند که این نیرو و ظرفیت، مزاحم آن‌هاست و مادامی که چراغ عزای امام حسین(ع) روشن است، منافع نامشروع آن‌ها در خطر است و از همین رو تصمیم گرفتند با این فرهنگ دشمنی کنند.

این مفسر قرآن مبارزه علنی و انحراف کشاندن مجالس عزاداری را دو راهبرد دشمنان برای مقابله با فرهنگ عاشورا بیان کردند و گفتند: در زمینه مبارزه علنی، اخیراً در یکی از شهرهای ایران به مجلس عزاداری حمله کردند و دو نفر را کشتند و در عربستان سعودی هم به یکی از مساجد شیعیان حمله‌ور شدند و تعدادی را به خاک و خون کشیدند.

ایشان در ادامه به تشریح خطراتی که در زمینه منحرف کردن مجالس عزاداری وجود دارد پرداخته و اظهار داشتند: دشمنان سعی دارند مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) را در داخل به صورت خرافی و غیرمنطقی نشان دهند و به این حربه دل بسته‌اند.

آیت الله مکارم شیرازی بیان داشتند: آن‌ها معتقدند اگر بتوانند در هیئت‌های مذهبی و مجالس عزاداری نفوذ کنند و این محافل را به صورت خرافه نشان دهند کم کم افراد فهمیده از این مجالس فاصله می‌گیرند.

استاد برجسته حوزه گفتند: ما باید در هر دو جهت بایستیم و هم مراقب توطئه‌های سخت دشمنان و هم مراقب باشیم که از داخل نتوانند مانند موریانه این بنا را سست یا خدای ناکرده واژگون کنند.

ایشان نفوذ نرم دشمن را خطرناک‌تر از مقابله سخت دانستند و تأکید کردند: عزاداری امام حسین(ع) بر سه پایه مداحان، خطیبان و هیئت‌های مذهبی استوار است و بنابراین این سه گروه باید دست به دست هم بدهند و در برابر آسیب‌ها بایستند.

آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر لزوم رعایت اصول وحدت آمیز در مجالس عزاداری، تاکید کردند: در حال حاضر وحدت مسلمانان از هر چیزی مهم‌تر است و امروز که دشمنان شیعه ستیزی و اسلام ستیزی را بزرگ می‌کنند، ما باید دست به دست هم دهیم و جلوی آن‌ها را بگیریم.

این مرجع تقلید شیعیان گفتند: رسانه‌های بیگانه، تصاویر و فیلم دسته‌های باعظمت عزاداری باشکوه مسلمانان در ایام محرم را نشان نمی‌دهند و به جای آن مناظر قمه زنی را در تلویزیون‌ها و ماهواره‌ها نشان می‌دهند و معنای کارشان این است که می‌خواهند به فرهنگ عزاداری برای سیدالشهدا(ع) ضربه بزنند.

ایشان افزودند: برخی از افرادی که اقدام به قمه زنی می‌کنند از علاقمندان امام حسین(ع) هستند که راه را اشتباه می‌روند، اما عده‌ای مأمور و مزدور هستند که باید آن‌ها را شناسایی کرد.

آیت الله مکارم شیرازی تأکید کردند: بحمدالله آسیب‌های عزاداری نسبت به سال‌های قبل کمتر شده ولی هنوز برخی از این آسیب‌ها وجود دارد و اگر مراقب نباشیم شدید‌تر خواهد شد.

این استاد برجسته حوزه وحدت هیئت‌های مذهبی، خطیبان و مداحان و نیز ارائه آموزش‌های صحیح را دو راهکار مقابله با آسیب‌های عزاداری برشمردند و تأکید کردند: تشکیلات امام حسین(ع) سرمایه عظیمی است که می‌تواند دین و دنیا و آخرت ما را آباد کند و عزاداری برایسیدالشهدا(ع) ظرفیت مهمی است و حتی افرادی که مسلمان نیستند به دستگاه امام حسین(ع) علاقمندند.

ایشان در ادامه با بیان اینکه جوانان بیشتر در معرض خطر حربه‌های دشمنان هستند، گفتند: سعی کنید جوانان را به برنامه‌های هیئت‌های مذهبی جذب کنید ولی روی موازین حرکت کنید و نه اینکه به بهانه جذب جوانان، از خطر قرمز‌ها عبور کنید.

آیت الله مکارم شیرازی خاطر نشان کردند: به مداحان سفارش کنید که هنگام مداحی‌ها، جوانان را به رعایت احکام، نماز، اخلاق، حلال و حرام الهی توجه بدهند.

این مفسر قرآن در پایان شورای هیئت‌های مذهبی را نعمت بزرگی و مصداق امر به معروف و نهی از منکر توصیف کردند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ضمن تقدیر از مواضع وحدت‌بخش آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در راستای ساماندهی هیئت‌های مذهبی ارائه کرد.

«آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی» در دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و اعضای شورای هیئت‌های مذهبی استان قم، اظهار داشتند: شهادت شهدای کربلا سرمایه عظیمی است که در زمان خودش سبب رسوایی خاندان بنی امیه و در زمان‌های بعد به یک جریان مهم برای مبارزه با تمام انحراف‌ها و ظلم‌ها تبدیل شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 9