مشکلات کشور با حاکم شدن مدیریت جهادی حل می‌شود

حجت الاسلام علی اصغر لطفی
 رییس کمیسیون نظارت امر به معروف و نهی از منکر شورای شهر مشهد گفت: اگر مدیریت جهادی در کشور مورد توجه قرار گیرد، هیچ مشکلی در هیچ حوزه ای نخواهیم داشت.

حجت الاسلام علی اصغر لطفی، رییس کمیسیون نظارت، امر به معروف و نهی از منکر شورای شهر مشهد، در نشست خبری به تشریح برنامه های شورای شهر در خصوص امر به معروف و نهی از منکر پرداخت.

وی با اشاره به این که هفته اول محرم به امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، اظهار کرد: امام حسین (ع) در خصوص قیام خود می فرمایند: «من برای فساد و ستم گری قیام نکردم و برای اصلاح امت پدرم و جدم قیام کردم» که این فرموده حضرت مبین این امر است که به تعبییر بنیانگذار انقلاب «اسلام آمریکایی» در جامعه رخنه کرده است.

حجت الاسلام لطفی افزود: با توجه به این که فلسفه قیام سیدالشهدا (ع) امر به معروف و نهی از منکر است هفته اول محرم امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

عضو شورای شهر مشهد، با اشاره به تصویب ماده ۳۶ قانون اساسی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر، گفت: بعد از ۳۸ سال این قانون تصویب و شواری شهر نیز آن را به کمیسیون امر به معروف و نهی از منکر ابلاغ کرد همچنین رهبر معظم انقلاب نیز آن را از اولویت ها در تشکیل و حفظ نظام اسلامی عنوان کردند.

وی با اشاره به شکل گیری شورای امر به معروف در کلیه بخش های شهرداری مشهد، خاطرنشان کرد: با شکل گیری این شورا ها به منکر ها و معروف ها در بسیاری از بخش ها توجه شده است.

حجت الاسلام لطفی افزود: موضوعات مختلف از جمله ارتفاعات، حاشیه شهر، مشکل ترافیک، عفاف و حجاب، رضایت شهروندی، اقتصاد مقاومتی و جهاد و شهادت به کمیسیون ها و اشخاص خاص محول شد تا به بحث امر به معروف و نهی از منکر آن ها پرداخته شود.

رییس کمیسیون نظارت، امر به معروف و نهی از منکر شورای شهر، در ادامه به فعالیت های انجام شده در خصوص بحث جهاد و شهادت اشاره و بیان داشت: معراج شهادت که از جمله برنامه های معنوی است، کلنگ زنی باغ موزه، شناسایی ۲۷۰ فرزند شهید در شهرداری که بیش از ۳۰ نفر دارای مدارج عالی هستند و رایزنی برای به کارگیری آن ها از جمله فعالیت ها در این حوزه است.

عضو شورای شهر به دیگر فعالیت ها در حوزه جهادت و شهادت اشاره و اظهار کرد: برگزاری همایش ایثارگران با حضور ۱۲۰۰ نفر از جانبازان و خانواده های شهدا و سرکشی به خانواده های شهدا و اهتمام به شهدای مهاجر مدافع حرم از جمله اقدامات در این زمینه است.

وی به کارگروه جهاد و شهادت در شهرداری اشاره و بیان داشت: اعضای این کارگروه متشکل از فرزندان شهید، شورای شهر و شهرداری است که وظیفه آن ها حفظ فرهنگ جهاد و شهادت و ارتقای آن است.

حجت الاسلام لطفی خاطرنشان کرد: اگر مدیریت جهادی در کشور مورد توجه قرار گیرد، هیچ مشکلی در هیچ حوزه ای نخواهیم داشت.

رییس کمسیون نظارت، امر به معروف و نهی از منکر شورای شهر، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف و یا نظر و پیشنهادی با شماره ۱۳۷ و یا سایت امر به معروف شورای شهر تماس بگیرند.

عضو شورای شهر نظارت بر حقوق و مزایا و عملکرد شهرداری را از وظایف کمیته نظارت شورای شهر بیان و تصریح کرد: عملکرد پلیس ساختمان مورد بررسی قرار گرفته است و تخلفات آن ها به ویژه در منطقه شهرداری ثامن مقداری مهار شده است.

وی در پایان با تأکید بر امر به معروف و نهی از منکر، گفت: مردم به دین اسلام و انقلاب اسلامی پایبند هستند اما از عملکرد مسؤولان ناراضی هستند که باید در این خصوص امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم.

خبرگزاری رسا






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + 3 =