رهنمودهای رهبر انقلاب در پیگیری فاجعه منا نصب العین مسؤولان باشد/ آل سعود یک فاجعه بزرگ برای جهان اسلام است

آیت الله نوری همدانی
حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تأکید بر تشکیل کمیته حقیقت یاب فاجعه منا گفت: رهنمودهای انقلاب در این زمینه باید نصب العین قرار بگیرد؛ ایران در موضع گرفتن حق خود از عربستان پایبند خواهد ماند.

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر نماینده ولی وفقیه و اوحدی رییس سازمان حج و زیارت، فاجعه منا را در چند وجه قابل بررسی دانست و اظهار داشت: آل سعود یک فاجعه بزرگ برای تمام جهان اسلام است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به نوع دشمنی آل سعود با ایران تصریح کرد: دشمنی عربستان با ایران از نوع مذهبی و دینی است که از دشمنی های سیاسی عمیق تر است؛ پول و ثروت حاصله از گاز و نفت، آن ها را مغرور کرده و دهان اعتراض مخالفان خود را با پول می بندند.

وی اقتدار جمهوری اسلامی ایران را مدیون تدابیر و فرمایشات رهبر معظم انقلاب دانست و ابراز کرد: آل سعود تمام تلاش خود را برای ایجاد دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران می کند؛ در مقابل، کشور ایران نیز با صراحت تمام خواسته ها و کارهایش را پیش می برد؛ فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تمام جهان قابل قبول و مورد احترام است و نمونه آن را در نهیب به سران عربستان درباره هرگونه بی احترامی به جان باختگان ایرانی مشاهده کردیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی به وابستگی عربستان به آمریکا و صهیونیسیم اشاره کرد و ادامه داد: آل سعود رابطه تنگاتنگی با استکبار جهانی و اسرائیل غاصب دارد؛ کشور پاکستان شیعیان زیادی دارد و در حادثه منا کشته های زیادی داد اما اعتراضی نکرد، چرا که سردمداران آن ها با عربستان هم‏دست هستند و حتی در جنگ یمن، قصد حمایت از عربستان را داشتند.

استاد برجسته خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر تشکیل کمیته حقیقت یاب افزود: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید نصب العین قرار بگیرد و کمیته حقیقت یاب برای پیگیری واقعیت های حادثه منا تشکیل شود؛ جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که مجدّانه در تلاش برای یافتن حقیقت فاجعه منا است و با این وجود، تا گرفتن حق خود بر خواسته های خویش پایبند خواهد ماند.

وی با اشاره به امیدواری کشورهای اسلامی به ایران عنوان کرد: خوشبختانه کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی روز به روز به نظام و انقلاب اسلامی ایران بیشتر امیدوار می شوند؛ نظام ولایی جمهوری اسلامی ایران الگویی برای کشورهای اسلامی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی از نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درخواست کرد: در صورت امکان شرایطی فراهم شود تا خانواده هایی که حجاج آن ها را در عربستان به خاک سپرده اند، بتوانند بر مزار عزیزان شان حاضر شوند و برای آن ها نماز بخوانند و دعا کنند تا تسکینی بر غم های شان باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان از زحمات نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و مسؤولان سازمان حج و زیارت قدردانی کرد و اظهار داشت: مدیریت سازمان حج و زیارت در حادثه منا و مدیریت حج سال جاری بسیار خوب بوده است؛ در سال های اخیر مراسم دعای کمیل و عمل برائت از مشرکان به راحتی انجام می شود که حاصل تلاش بی وقفه این سازمان است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 10